Autentični jazz/funk/soul/R’n’B sastav, The Brand New Heavies, održaće dva koncerta u beogradskom klubu Bitefartcafe, u okviru koncertnog serijala Musicology Barcaffè Sessions, 29. i 30. oktobra ove godine.

Pripremite se za bujicu fantastičnih doživljaja i uživajte u jedinstvenom spoju sofisticiranog „acid jazz“ zvuka i uzbudljive arome Barcaffè espresso kafe!

Pioniri londonske „Acid jazz“ scene, The Brand New Heavies, svoju veliku ljubav prema „fank gruvu“ iz sedamdesetih godina, uspeli su da transformišu u sofisticirani zvuk koji ide putevima klasičnog soula, i to u eri u kojoj dominira hip-hop.

Bend su 1985. godine oformili bubnjar/klavijaturista Jan Kincaid, gitarista Simon Bartholomew i basista/klavijaturista Andrew Levy – dugogodišnji školski prijatelji iz londonskog predgrađa Eealing. Sastav je originalno bio instrumentalan, inspirisan Džejms Braunom i „Meter records“-om, koje su članovi benda slušali upustivši se u klabing retke gruv scene koja je u datom trenutku postojala.

Trio je ubrzo počeo da snima svoju autorsku muziku. Prvi demo materijal pušten je u „Cat in the Hat“ klubu i naišao je na veliki odjek.

Vrlo brzo sastav je postao obogaćen i duvačkim instrumentima.

The Brand New Heavies izgradili su kult u londonskom klabingu, uspevši da prežive promenu u kojoj je retka gruv scena nestajala, dok se rađao i razvijao „acid house“.

Nakon ugovora sa izdavačkom kućom „Cooltempo“, koji je izrodio singl „Got to Give“, ovaj bend, kojima se sada pridružila i vokalistkinja Jay Ella Ruth, potpisao je ugovor sa indie kućom „Acid Jazz“, dobivši budžet od 8000 funti za snimanje svog prvog albuma, 1990. godine.

Album im je doneo saradnju sa američkom izdavačkom kućom „Delicious Vinyl“, čime su se plasirali i na američko tržište. U to vreme, N’dea Davenport je nasledila prethodnu pevačicu, a na zahtev pomenute izdavačke kuće, pesme sa debitnog albuma snimljene su ponovo za američku publiku. Ovo epohalno izdanje izašlo je 1992. godine.

Nakon velikog uspeha na domaćem terenu sa pesmama „Dream Come True“ i „Stay This Way“, singl „Never Stop“ ubrzo je zapalio američke R’n’B top liste, čineći ih

prvom britanskom grupom koja je postigla takav uspeh sa debitnim singlom, kao što je imao Soul II Soul nekoliko godina ranije.

Pod uticajem repera Q-Tip i MC Search, apsorbovali su hip-hop zvuk, ne bi li na leto izdali „Heavy Rhyme Experience Vol. 1“, album na kom su se kao specijalni gosti pojavili reperi Main Source, Gang Starr, Grand Pub i Pharcade.

U narednim godinama, grupa se istakla albumima „Brother sister“ (1994), „Trunk Funk: The Best of the Brand New Heavies“ (1999) i „Get Used to It“ (2006).

Osnivači benda, Simon i Andrew ujedno su i kantautori i producenti 16 singlova koji su se našli na top 40 listama, dok je prodaja njihovih albuma prešla broj od 2,5 miliona kopija.

Poslednjih godina radili su na novom albumu koji je izdat nedavno, 6. septembra, pod nazivom „TBNH“. Bend je već krenuo na svetsku turneju, dok će njihov dolazak u Beograd značiti da će srpska publika biti među prvima koja će imati priliku da čuje pesme sa novog albuma.

The Brand New Heavies nastupali su u Beogradu pre tri godine, gde su, u okviru istog serijala, održali rasprodate koncerte o kojima se i dalje priča, zbog čega su organizatori serijala ove godine zakazali još dva datuma u okviru kojih će publika moći da uživa u njihovim nastupima 29. i 30. oktobra u kultnom klubu Bitefartcafe. Oni će biti drugi izvođači nove sezone Musicology Barcaffè Sessions serijala, u okviru kog će se pojaviti i muzičari poput francusko-marokanske kantautorke Hindi Zahre, 28. i 29. septembra i virtuoznog gitariste grupe Vulfpeck, Cory Wonga, 7. novembra.

Ulaznice za koncerte mogu se kupiti online ili na prodajnim mestima servisa www.tickets.rs i www.ddtickets.rs.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.