Od kraja avgusta, korisnici TikToka iz evropskih zemalja moći će da ograniče preporučeni sadržaj, koji se uglavnom generiše na osnovu prethodnih aktivnosti na platformi. Umesto toga, u delu „for you“ nalaziće se popularni snimci iz mesta u kojem oni žive, kao i iz celog sveta, piše The Guardian.

Kompanija je saopštila da nema nameru da ovu opciju uvede i na tržište Velike Britanije. Portparol TikToka rekao je da se kompanija prilagođava novom Zakonu o digitalnim uslugama Evropske unije, ali se taj zakon ne primenjuje u Velikoj Britaniji.

Aktivisti su kritikovali ovu odluku i pozvali TikTok da je primeni i dalje od evropskih zemalja. Imran Ahmed, izvršni direktor Centra za suzbijanje digitalne mržnje, rekao je da su istraživanja pokazala da algoritam TikToka prikazuje štetne sadržaje, pod kojim podrazumeva videe koji se odnose na samopovređivanje, kao i poremećaje u ishrani, koji su osmišljeni tako utiču na ljude.

On je pozvao kompaniju da ovu opciju proširi na ceo svet.

TikTokov personalizovani algoritam se u velikoj meri zasniva na praćenju i profolisanju korisnika, kako bi se sadržaj preporučio ljudima. Njegova osetljivost je pomogla da TikTok postane najpopularnija društvena mreža na svetu, koju koristi 53 odsto Britanaca starih od tri do 17 godina, što je više od Instagrama, Snapchata i Facebooka.

TikTok je prošle godine okrivljenj za podsticanje i promociju štetnog sadržaja, posebno zbog uspona Endrua Tejta čije su stotine snimaka promovisane na feedu. Kasnije je otkriveno da su mnogi prekršili pravila o govoru mržnje, ali su njihovi snimci, pre nego što su bili uklonjeni, ipak pregledani milionima puta.

Prema Zakonu o digitalnim uslugama Evropske unije, koji je stupio na snagu u novembru, veoma velike platforme, sa više od 45 miliona korisnika moraju da isključe personalne preporuke do kraja meseca. EU kaže da se to pravilo uvodi zbog „sistemskog uticaja“ koji ove platforme imaju na „javne debate, ekonomske transakcije, širenje informacija, mišljenja i ideja“.

Velika Britanija je godinama planirala da uvede strožije propise za tehnološke kompanije, uključujući i novčane kazne za neuklanjanje zabranjenog sadržaja. Po novom zakonu EU kompanije će morati to da urade.

Očekuje se da će i ostale kompanije morati da se usklade sa novim EU zakonom. Iz Facebooka su rekli da tamo već postoji opcija gde korisnici mogu izabrati da li žele personalizovane predloge, a na Twitteru korisnici mogu da prelaze iz preporučenog dela u privatni.

Iz TikToka su naveli da tamo postoje i drugi alati pomoću kojih korisnici mogu da podešavaju šta žele da gledaju, kao što su filtriranje ključnih reči, opcije „ne zanima me“ i „osvežavanje“.

Pobornici ovog zakona najavljuju da će njegova primena biti rigorozna, a tolerancije prema kompanijama koje ga krše neće biti. Svako izlaganje korisnika nelegalnom sadržaju biće strogo kažnjavano, tvrde zakonodavci.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.