„The Shadow Work Journal“ je jeftini priručnik sa savetima o mentalnom zdravlju, koji je ovih dana doživeo ekspanziju na TikToku. I ne samo to, ovu knjižicu je napisala tiktokerka Keila Shahen, kao zbirku svojih postova na ovoj društvenoj mreži.

Iako stručnjaci dovode u pitanje njen pristup i uopšte kredibilitet, ova autorka je postala najprodavanija na celom Amazonu. Prestigla je sve druge knjige na toj platformi, bujnu biografiju Elona Maska, kao i delo „Demokratska partija mrzi Ameriku“, voditelja Fox News-a, Marka Levina, čak je prestigla i Opru.

A ima samo 24 godine.

Ipak, malo ko van TikToka je mogao da je primeti, upravo zato što njena knjiga nije knjiga u tradicionalnom smislu, već „samostalna zbirka“ saveta za mentalno zdravlje. Njen uspeh je postignut TT strimovanjem, piše The Atlantic.

Inspirisana citatima Junga, autorka čitaocima nudi i podstiče ih da preispitaju svoje „nesvesno, potisnuto“. Kako kaže Jung, upoznavanjem naše „senke“, možemo bolje da razumemo sebe i svoje ponašanje.

Jedna vežba poziva čitaoce da se pet do deset minuta zagledaju u svoj odraz u ogledalu, i da razgovaraju sa svojim odrazom, a da potom zapišu svoja zapažanja.

Drugi im nalaže da naprave listu zahvalnosti.

Postoji i stranica o „mapiranju slabosti“, i tu se od čitaoca zahteva da štikliraju izjave kao što su „ne volim kad sam sam“, ili „trudim se da pustim stvari da idu svojim tokom kako bih identifikovao svoje traume iz detinjstva“.

Jedan fan ove knjige je na svom TikTok profilu objavio snimak u kojem je objasnio da je zaokružio skoro sve izjave. „Shvatio sam da imam mnogo više problema nego što sam mislio“, stoji u opisu videa koji je dostigao čak 50 miliona pregleda.

„Dobio sam knjigu pre putovanja, i rešavao zadatke dok sam putovao avionom. Ispostavilo se da sam zapravo bio nesrećan i umoran od letenja, i da sam samo želeo da budem kod kuće“, rekao je jedan čitalac.

Sahahen nije terapeutkinja, a i njeno obrazovanje nije potpuno. Diplomirala je na Teksaškom univerzitetu 2020. godine, i ima diplomu iz psihologije i marketinga. Pohađala je kurs kognitivno-bihejvioralne terapije na akademiji Achology, onlajn, moderne, praktične psihološke škole.

Ovlašćeni terapeuti imaju magistrat iz savetovanja, hiljade sati iskustva pod nadzorom, i prolaznu ocenu na ispitu koji se polaže za dobijanje licence za rad.

Umesto toga, njen rad je zasnovan na marketingu i brendiranju. Ona je radila ovaj posao za različite kompanije, iključujući i sam TikTok, gde je bila kreativni strateg.

Pripovedanje priča na društvenim mrežama joj očigledno dobro ide, a to se vidi po viralnom uspehu koji je njena knjiga doživela.

Postoje dve struje tiktokerskih viđenja njene knjige, jedni tvrde da je „priručnik jeftiniji od terapije“, pa je zato koriste, dok je drugi optužuju da je „demonska i antireligiozna“.

Shahen je naravno stala u odbranu svoje knjige tvrdnjom da „čvrsto veruje da može da pomogne ljudima i da svako zaslužuje pristup resursima za mentalno zdravlje i šansu za put u oporavak. Poput časopisa, ovakve knjige mogu da inspirišu ljude kojima je to potrebno da krenu na terapiju“.

„The Shadow Work Journal“ priručnik je videlo preko milijardu ljudi na TikToku, a neki od postova u kojima se vide njene korice i naslov, funkcionišu kao čist marketing i plasiranje proizvoda.

Na TikTok shopu možete da kupite proizvode, a platforma od toga uzima proviziju. To je ujedno veoma dobra reklama za tiktokere, koju koriste mnogi časopisi koji se posredstvom platforme reklamiraju i prodaju.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.