Četiri puta više ambalažnog otpada sakupljeno je tokom EXIT festivala u odnosu na prethodnu godinu, kroz Green EXIT platformu, u opsežnoj reciklažnoj akciji koja je sprovedena u saradnji sa više partnera – Ball Corporation u okviru projekta „Svaka limenka se računa”, HEINEKEN Srbija, Ekostar Pak, Coca-Cola, Solagro Smart Recycling i TOMRA. Akcija sakupljanja iskorišćene ambalaže, na Petrovaradinskoj tvrđavi, organizovana je tokom sva četiri dana trajanja manifestacije, a sakupljeni otpad poslato je na reciklažu.

„Veoma nam je drago da je velika reciklažna akcija, koju smo sproveli sa našim partnerima, dala odlične rezultate i veliko hvala svim posetiocima EXIT festivala koji su se njoj odazvali.  Sakupili smo više od 40 hiljada jedinica ambalaže što je gotovo 4 puta više nego prošle godine“, izjavila je Ida Siljanović, Menadžerka programa EXIT fondacije i dodala: „inicijativa sakupljanja ambalažnog otpada, ove godine je objedinjena, u saradnji sa još većim brojem partnera, pod platformom Green EXIT kroz različite mehanizme i digitalizaciju. Kako bismo inspirisali, pre svega mlade na reciklažu, kao i prethodnih godina, koristili smo sistem nagrađivanja, a ujedno smo na kreativan način podsetili prisutne na potencijal ponovnog korišćenja ambalaže.“

„Ove godine smo postavili visok standard u pogledu sakupljanja ambalažnog otpada na festivalu i možemo biti ponosni što velika količina otpada neće završiti na deponiji, već tamo gde mu je i mesto, u reciklažnom postrojenju stvarajući novu vrednost“, izjavila je Bojana Perić direktorka Ekostar Pak-a.

„Ovo je 18. godina kako Ball Corporation zajedno sa projektom Svaka limenka se računa učestvuje na EXIT festivalu sa ciljem smanjenja ambalažnog otpada i reciklaže istog. Iskreno verujemo da iskorišćena ambalaža predstavlja resurs, a ne otpad i zato se zalažemo za njeno pravilno odlaganje“, izjavila je Jelena Petljanski, Menadžerka za održivost i javne poslove za Centralnu, Istočnu Evropu i Tursku Ball Corporation-a i dodala: „veliki uspeh predstavlja činjenica da je ove godine sakupljeno oko 15.000 iskorišćenih limenki za piće, što je za 30% više nego prošle godine, a u odnosu na 2022. godinu taj broj je uvećan za 300%. Ovo je potvrda da doprinosimo zaštiti životne sredine i ujedno dokazujemo da je moguće poslovati u skladu sa postulatima cirkularnosti.“

Na licu mesta bilo je 35 promotera sa rančevima na leđima u koje je bilo moguće odložiti ambalažu. Uz pomoć Smart Flex sistema, koji je razvijen u partnerstvu sa kompanijom Solagro Smart Recycling,  odgovorni posetioci su za 5 dostavljenih ambalaža dobijali štampani vaučer koji su mogli da zamene za nagradu – gratis pivo Heineken Silver ili Coca-Cola Zero. Pored mobilnih sistema za prikupljanje ambalaže, na festivalu su se nalazila i TOMRA reciklomati, u blizini Visa Fusion bine i Glavne bine, u koje su posetioci mogli da odlože limenke.

U sklopu ekološkog segmenta festivala, koji se realizuje sa projektom „Svaka limenka se računa” i kompanijom Ball Corporation, posetioci su i ove godine mogli da kreiraju svojevrsno umetničko delo reciklirajući limenke u čuvenoj Pixelati, slikarskom platnu od limenki, koja na kreativan način podseća publiku na beskonačnu mogućnost recikliranja aluminijuma. Na Pixelati su street umetnici oslikali lik Nikole Tesle, poznatog srpskog naučnika, u čast njegovog rođenja. Na licu mesta su bila postavljena i slova „I Love Music“ sa digitalnim brojačem, gde su posetioci mogli da odlažu limenke.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.