• Aygo je oduvek prepoznatljiv po odvažnom, naglašenom dizajnu u segmentu A
  • Toyotin dizajnerski centar European design, ED², odlučan je da pruži još više smelosti i začina kupcima malih automobila

Smešten u blizini Nice, na francuskoj Azurnoj obali, ED² je Toyotin evropski dizajnerski studio. Veći deo 21. veka, Toyota je predvodnik u segmentu A u Evropi. Posvećena budućnosti ovog segmenta, Toyota je zadužila ED² da pretvori u stvarnost njenu evropsku viziju tog segmenta. Zadatak je bio da se na to gleda na novi način. Definisati i zamišljati šta bi segment A mogao biti za evropske kupce, ispunjavajući njihove potrebe i želje. Pri tom, trebalo je dokazati da automobili koji se tradicionalno nazivaju „početnim modelima“, svejedno mogu da budu i predvodnici po istaknutom dizajnu.

Modelom Aygo X prologue smo, verujem, pokazali da mali automobil ipak može da ima jak i odvažan karakter“. (Ken Billes, Pomoćnik glavnog dizajnera ED²).

Nadogradnja legendarnog izgleda

Od predstavljanja 2005, Aygo, Toyotin najpristupačniji automobil, zavodi mladalačke, progresivne kupce svojom razigranošću i veseljem.

„Veselje i razigranost su oduvek bili srž Aygo-a. Sada smo u njegov DNK dodali prstohvat ljutog začina“. (Lance Scott, Direktor dizajna ED²).

Obraćajući se publici osetljivoj na dizajn, Aygov živahni karakter i dinamika vožnje privukli su brojne nove evropske kupce Toyoti. Ali, jedinstveni DNK i istaknuti položaj Aygo-a se oduvek oslanjaju na to da budu ispred svoje konkurencije. Više nego ikada, nove Toyotine stranke zahtevaju darovitost, posebnost i priliku za isticanje vlastitog stava. Oslanjajući se na položaj legende dizajna u segmentu A, ED² je namerio da oblikuje automobil upravo za njih.

Posebna ekipa s jasnim ciljem

ED² je imenovao posebnu ekipu sa zadatkom da se usredsrede na zaokruženu poruku od početka do kraja i ubrzo su se uverili da se javlja prilika za stvaranje odvažnijeg i snažnijeg dizajna. Iz tog uverenja je proizašao Aygo X prologue.

Unosi još više začina u segment

Ime Aygo je oduvek simbolizovalo ličnu slobodu i mobilnost. Uz Aygo X prologue, taj spoj je dobio dodatak smele nestašnosti. Podjednako je zabavan, a sada je pomalo i oštar. Iz svih uglova demonstrira posebnost, jak karakter i još snažniji stav. Uz veće točkove, vozač uživa u boljoj preglednosti zahvaljujući višem položaju za sedenje, a veća izdignutost od tla pomaže jer ko zna što nas čeka na putu.

Oblikovan da se ističe

Gledan napred, nazad ili bočno, nestašnost Aygo X prologue-a se jasno ističe. Hrabra dvobojna verzija daje jedinstveni grafički profil koji privlači pažnju na putu, naglašavajući spremnost automobila da uskoči u akciju. Nova, klinasta linija krova isto tako povećava osećaj dinamičnosti, a time i agresivniji sportski imidž. Spreda, high-tech svetla, pri tom, grle gornji poklopac motora, stvarajući oblik nalik krilu. Bliže zemlji, velika maska hladnjaka, svetla za maglu i zaštitna ploča, oblikom utemeljeni na šestougaonom obliku, pokazuju da je ovaj automobil spreman za pokret. Bilo kuda.

Praktičan i spreman za slobodarske duhove sutrašnjice, Aygo X prologue nudi funkcionalnosti koje će dodatno obogatiti njihovu slobodu. Na zadnjoj donjoj zaštitnoj ploči nalazi se držač za nosač bicikla, pa je tako beg od svakodnevnice uvek moguće pretvoriti u pustolovinu. S druge strane, u spoljni retrovizor smeštena je kamera, savršena za snimanje i deljenje istraživačkih trenutaka.

Konačno, integrisani krovni nosači naglašavaju profil vozila i stvaraju vizuelnu poveznicu sa šestougaonim zadnjim svetlima, koja su blagi podsetnik na Aygo DNA.

Boje osećaja

U životu, boje su ključne za naše osećaje. Ovo vredi i za Aygo X prologue. U oživljavanju koncepta „začina“, neki sastojci su se prirodno pojavili. Prva četiri na popisu bili su čili, đumbir, wasabi i crni biber. Najljući od njih je „čili“. Osim toga, dvobojna verzija bila je dodatni poziv za podizanje ravnoteže boja na novi nivo. U Aygo X prologue-u, boja je postala još malo važnija ubacivanjem male količine plavih metalnih čestica u mešavinu boja. Zadivljujući utisak koji stvara zaista opravdava ime „Sparkling Chilli Red“ (Iskričava čili crvena).

„Osim što sam dizajner, ja sam i stranka. Zato sam doprinela tome da Aygo X prologue bude automobil koji želim… za sebe“. (Momoko Otawara, Dizajner boja, materijala i obloga ED²).

Sarađujući različito, i bolje

Izazovni projekt stvaranja modela Aygo X prologue u sadašnjim okolnostima bio je veliki ispit za agilni proces ED²-a brzog i fluidnog razvoja dizajna. Radeći zajedno ili na daljinu, dizajnerski tim u ED² stvarao je bez napora, od ručnih skica preko digitalnog modeliranja, do simulacija virtuelne stvarnosti i 3D „brzinskih oblika“ i konačno do pravog automobila.

Oblikovan u Evropi, namenjen Evropljanima

„Svako zaslužuje cool automobil. Kada pogledam Aygo X prologue, s ponosom kažem da je ekipa u ED² stvorila upravo to. Uzbuđen sam da vidim kako unosi revoluciju u svoj segment“. (Ian Cartabiano, Predsednik ED²).

Aygo X prologue odvažna je ilustracija toga kako i mali automobil može da ima hrabar nastup. Ovim prologom, Toyota nanovo osmišljava kako da se začini segment A.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.