- Rast prodaje Toyote Motor Europe (TME) nastavljen je sa 864.904 prodatih vozila u prvih devet meseci, uz povećanje tržišnog udela na rekordnih 6,7 odsto, što je porast od 0,6 procentnih poena na međugodišnjem nivou
- Rekordna potražnja kupaca za hibridno-električnim modelima, koji sada predstavljaju 59 odsto ukupne evropske prodaje
- Ponuda multitehnologija u vozilima s niskim emisijama proširena je uvođenjem modela Yaris Cross Hybrid i Lexus NX Hybrid, kao i Plug-in Hybrid modela
Toyota Motor Europe (TME) u prva tri kvartala 2021. godine prodala je ukupno 864.904 vozila marke Toyota i Lexus, beležeći tako rast od 21% u odnosu na isti period prošle godine, kao i 3% veću prodaju u odnosu na 2019. U ovom periodu TME je nadmašio ukupan rast zabeležen na automobilskom tržištu, zadržavajući snažan zamah kojim je njen tržišni udeo dostigao rekordnih 6,7%, što je povećanje od 0,6 procentnih poena u odnosu na prošlu godinu. Prodaja multitehnološke, elektrifikovane game modela TME-a beleži još veće povećanje plasmana, pri čemu je prodaja hibridno-električnih vozila porasla za 36%, dostigavši 59% ukupne prodaje. Toyota je zadržala svoju poziciju drugog najprodavanijeg brenda putničkih automobila u Evropi, s tržišnim udelom od 6,4%, što je rast od 0,7 procentnih poena u odnosu na isti period 2020. godine.
„Ovi rezultati pokazuju da imamo snažan trend rasta. Predstavljanjem Yaris Cross Hybrida i Lexus NX Hybrida, kao i Plug-in Hybrida, nastavili smo da širimo našu elektrifikovanu gamu modela s niskim emisijama. Porudžbine su i dalje na rekordno visokom nivou, ali nismo imuni na poremećaje u snabdevanju s kojima se suočava globalna automobilska industrija. Naš izazov je da pokušamo da zadovoljimo potražnju za koju znamo da postoji za našim proizvodima” – istakao je Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyota Motor Europe.
Brendovi i rezultati po modelima
Obim prodaje Toyote porastao je za 21%, na 805.181 u periodu januar – septembar 2021. godine, čime je dostignuto učešće na tržištu putničkih automobila od 6,4%, uz rast na godišnjem nivou od 0,7 procentnih poena. Najprodavaniji modeli marke su Yaris, vozila Corolla game i RAV4, koji predstavljaju 57% ukupnog plasmana, uz učešće hibridno-električnih modela od 78%. Ukupan Toyotin obim prodaje hibridnih automobila povećan je za +38% u odnosu na isti period prošle godine, na 470.712, čineći 59% ukupne prodaje brenda.
Lexus je u ovom periodu prodao 59.723 automobila, što je povećanje od +17% u odnosu na prošlu godinu. Bogata ponuda SUV-ova s modelima RX, NX, UX, GX i LX predstavljala je 86% ukupne prodaje, s učešćem SUV hibrida od 60%. Najveći međugodišnji rast prodaje ostvarili su LC (+113%), LS (+41%) i UX (+40%), koji je dobio novu verziju UX 300e s potpuno električnim pogonom. Gama modela ovog brenda dodatno je proširena aktuelnim lansiranjem novog SUV-a s oznakom NX, u hibridno-električnoj i Plug-in hibridno-električnoj verziji.
Toyota Motor Europe (TME) – rezultati u periodu januar-septembar 2021:
- Ukupna prodaja: 864.904 (+21% u odnosu na isti period prethodne godine)
- Tržišno učešće: 6,7% (+0,6 u odnosu na isti period prethodne godine)
- Ukupna prodaja hibrida: 507.987 (+36% u odnosu na isti period prethodne godine)
- Odnos prodaje hibrida: Zapadna Evropa: 70% – Istočna Evropa*: 28% – TTL: 59%
Toyota – rezultati u periodu januar-septembar 2021:
- Ukupna prodaja Toyote: 805.181 (+21% u odnosu na isti period prethodne godine)
- Najprodavaniji modeli: Corolla gama (163.872); Yaris (162.078); RAV4 (130.630)
- Najprodavaniji hibridni modeli: Yaris Hybrid (130.986); Corolla Hybrid gama (129.895); Toyota C-HR Hybrid (91.454)
- Ukupna prodaja hibrida: 470.712 (+38% u odnosu na isti period prethodne godine)
- Odnos prodaje hibrida: Zapadna Evropa: 69% – Istočna Evropa*: 28% – TTL: 58%
Lexus – rezultati u periodu januar-septembar 2021:
- Ukupna prodaja Lexusa: 59.723 (+17% u odnosu na isti period prethodne godine)
- Najprodavaniji modeli: NX gama (16.931); UX gama (16.839); RX gama (14.431)
- Najprodavaniji hibridni modeli: UX Hybrid (14.394); NX Hybrid (12.090); RX Hybrid (4.713)
- Ukupna prodaja hibrida: 37.266 (+14% u odnosu na isti period prethodne godine)
- Odnos prodaje hibrida: Zapadna Evropa: 93% – Istočna Evropa*: 8% – TTL: 62%
Toyota Motor Europe zadužena je za države Zapadne, Centralne i Istočne Evrope, uključujući Tursku i Rusiju, kao i Izrael, uz neka centralno-azijska tržišta (Jermenija, Azerbejdžan, Gruzija i Kazahstan).
* Istočna Evropa obuhvata Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.