Toyota Motor Europe (TME) saopštila je danas da je tokom prvih devet meseci ove godine prodala ukupno 715.081 automobil marki Toyota i Lexus, nastavljajući tako rast tržišnog učešća na 6,1%. Iako je plasman manji za 15% u odnosu na isti period prethodne godine, TME je ostvarila bolje rezultate u odnosu na ukupno automobilsko tržište koje je smanjeno za 25% zbog posledica izazvanih pandemijom COVID-19. Interesovanje kupaca za Toyotine hibridno-električne automobile i dalje je veliko, pa je prodato 372.893 vozila, što čini 52% ukupne prodaje. U Zapadnoj Evropi taj procenat je još izraženiji, i iznosi više od 63% ukupne prodaje.

U karakterističnom trećem ovogodišnjem kvartalu (jul – septembar 2020.) taj trend je još izraženiji, s rastom prodaje čak i do 11,5% u odnosu na prošlu godinu. Tome je doprinelo veliko interesovanje kupaca u septembru, pre svega za novi Yaris koji je zabeležio najbolje prodajne rezulate u odnosu na bilo koji Toyotin model do sada, što, s aktuelnom tražnjom za ostalim modelima, Toyoti daje mogućnost da poveća prodajne planove za 2020. godinu.

Posle obnavljanja proizvodnje u maju, prodaja koju beleže Toyota i Lexus brzo su se vratile na prethodni nivo, pre svega zbog potražnje svih aktuelnih modela, kao i dodatnim interesovanjem koje je privukao nedavni početak prodaje novog Yarisa.

Iako i dalje postoji mnogo neizvesnosti u vezi s pandemijom, mi smo povećali plan za 2020. godinu na 975.000 vozila, očekujući dalje poboljšanje na tržištu u četvrtom tromesečju ove godine. Mnogi kupci se opredeljuju za naša hibridna vozila s niskom emisijom CO2, što nam pruža mogućnost da proširimo ponudu naših elektrifikovanih modela, paralelno s lansiranjem novog RAV4 Plug-in hibrida, kao i modela Lexus UX300 EV i Proace EV*”, ističe izvršni potpredsednik Toyote Motor Europe, Matt Harrison.

Prodaja po brendovima i modelima

Toyotini najprodavaniji modeli, Corolla, Yaris i RAV4, čine 57% od ukupno prodatih 664.157 vozila tokom prvih devet meseci 2020. godine. Prodaja koju je ostvarila Toyota pokazuje oporavak od oštrog pada zabeleženog u toku drugog tromesečja ove godine, i sada je smanjena za samo – 14%, mereno u periodu januar – septembar 2020. Prodaja hibridnih modela u zapadnoj Evropi obuhvata 61% plasmana, u istočnoj Evropi 23%, a prosečno po regionalnim tržištima iznosi 51%.

Lexus je do septembra ove godine plasirao 50.924 automobila, što je smanjenje od 20%, ali i dalje bolje od rezultata globalnog tržišta. Najprodavaniji modeli ovog brenda su SUV verzije, RX, NX, i UX koji čine 75% ukupne prodaje. Prodaja hibridnih modela po regionima prosečno  iznosi 64%, a u zapadnoj Evropi taj procenat je 99%.

Toyota Motor Europe podaci za period januar – septembar 2020. godine:

  • Ukupna prodaja: 715.081 (-15% u odnosu na prošlu godinu)
  • Tržišno učešće: 6,1% (+0,8 u odnosu na prošlu godinu)
  • Ukupna prodaja hibridnih automobila: 372.893 (-14.5% u odnosu na prošlu godinu)
  • Raspodela prodaje hibridnih automobila po tržištima: Zapadna Evropa: 63% – istočna Evropa *: 21% – TTL: 52%

Toyota podaci za period januar – septembar 2020. godine::

  • Ukupna prodaja Toyota vozila: 664.157 (-14% u odnosu na prošlu godinu)
  • Najprodavaniji modeli: Corolla gama (138.337); Yaris (135.292); RAV4 (106.137)
  • Najprodavaniji hibridi: Corolla Hybrid gama (107.598); Toyota C-HR Hybrid (81.637); Yaris Hybrid (66.340);
  • Ukupna prodaja hibrida: 340.226 (-13% u odnosu na prošlu godinu)
  • Raspodela prodaje hibridnih vozila po tržištima: Zapadna Evropa: 61% – istočna Evropa *: 23% – TTL: 51%

Lexus podaci za period januar – septembar 2020. godine:

  • Ukupna prodaja Lexus automobila: 50.924 (-20% u odnosu na prošlu godinu)
  • Najprodavaniji modeli: NX gama (13.514); RX gama (12.664); UX gama (12.029)
  • Najveći rast: GX gama (+76%)
  • Najprodavaniji hibridi: UX Hybrid (11.336); NX Hybrid (9.302); RX Hybrid (4.066);
  • Ukupna prodaja hibrida: 32.667 (-24% u odnosu na prošlu godinu)
  • Raspodela prodaje hibridnih automobila po tržištima: Zapadna Evropa: 99% – istočna Evropa *: 7% – TTL: 64%

* Toyota Motor Europe odgovorna je za sve zemlje zapadne, srednje i istočne Evrope, uključujući Tursku i Rusiju, kao i Izrael, kao i određena tržišta centralne Azije (Jermenija, Azerbajdžan, Gruzija i Kazahstan). Istočna Evropa uključuje Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.