Pojam intelektualne svojine u najširem smislu podrazumeva različite kreacije ljudskog uma. Moderan poslovni svet se ne može zamisliti bez žigova, brendova i izgleda proizvoda. Intelektualna svojina čini bitan deo strategije poslovanja kompanija 21. veka jer inovacijama, doprinosi rastu poslovanja i prepoznatljivosti identiteta i zaštiti konkurentnosti na tržištu. Sa druge strane, u digitalnom dobu, nikada nije bilo lakše pristupiti informacijama i neovlašćeno iskoristiti nečiji brend. Iz tog razloga zaštita intelektualne svojine (IP) ima veći značaj nego ikada ranije.
Veštačka inteligencija (AI) i mašinsko učenje (ML) predvode tehnološku revoluciju u IP prostoru. Sa sposobnošću AI da brzo analizira ogromne količine podataka, identifikacija slučajeva kršenja IP-a može biti ubrzana. Ovo menja dinamiku sporova u vezi sa intelektualnom svojinom i može da uštedi kompanijama značajno vreme i resurse, pod uslovom da se na pravi način iskoristi. U svakom slučaju veštačka inteligencija će imati veliki uticaj u sferi sudskih postupaka.
Prediktivna analitika postaje sve značajnija u predviđanju budućih trendova. U kontekstu sudskih sporova u vezi sa intelektualnom svojinom, analitika podataka vođena veštačkom inteligencijom može pružiti vredan uvid u ishode sličnih slučajeva, pod uslovom da se informacije zasnivaju na relevantnim bazama podataka što može da omogući kompanijama da donesu odluke o tome da li i kada da pokrenu postupak radi zaštite sopstvene intelektualne svojine.
Galenika gradi svoj brend već 78 godina i značajan segment svoje poslovne politike bazira na zaštiti intelektualne svojine. Ponosan sam što su Zavod za intelektualnu svojinu Srbije i Svetska organizacija za intelektualnu svojinu (WIPO) prepoznali Galeniku i dodelili joj nagradu za domaću kompaniju koja je u 2023. godini imala najveći broj međunarodno registrovanih žigova. To je nesumnjiv podsticaj u daljem razvoju brenda Galenika, koji kao žig dobre reputacije znači poverenje, kvalitet i inovativnost.