Društveno odgovorna kampanja pod nazivom „Tvoj pogled na svet“, koju je pokrenula kompanija Roche, za cilj ima da podstakne brigu o zdravlju očiju obavljanjem redovnih oftalmoloških pregleda. Kampanja skreće pažnju na probleme sa kojima se susreću osobe sa oboljenjima mrežnjače koja su među glavnim uzrocima slepila i oslabljenog vida, a koja danas pogađaju više osoba nego ikada ranije. Procenjuje se da su kod više od polovine slučajeva ovih oboljenja, pravovremeni pregledi očiju mogli da pomognu u lečenju i sprečavanju oštećenja ili potpunog gubitka vida.

„Oftalmologija beleži ogroman progres postižući revolucionarne rezultate u lečenju mnogih oboljenja za koja nije postojala adekvatna terapija dosada. Međutim, prevencija, blagovremena i adekvatna dijagnostika je ključna, posebno kod hroničnih oftalmoloških oboljenja čije posledice je jako teško, a ponekad i nemoguće lečiti ako se ne otkriju na vreme“, napomenula je doc. dr Dijana Risimić.

Kampanja „Tvoj pogled na svet“ ističe značaj preventivnih i redovnih oftalmoloških kontrola jer uznapredovali problemi sa vidom, pored otežanog lečenja, često dovode i do niza pridruženih problema kao što su ograničena nezavisnost i socijalna interakcija, smanjene ili onemogućene radne sposobnosti, kao i moguće depresije i anksioznost.

„Bolesti oka imaju krucijalan uticaj na kvalitet života pacijenta, ali ništa manji uticaj nije na njegovu porodicu. U slučaju oboljenja oka koja su usledila u toku života, osobi je veoma teško da prihvati nemogućnost da obavlja svoje svakodnevne navike i obaveze. To dovodi do njenog unutrašnjeg nemira, nezadovoljstva i nesigurnosti, a slična osećanja proživljava i porodica“, navodi predsednica Udruženja pacijenata „Bono vido“, Žana Šibul.

Mrežnjača, odnosno retina, deo je oka u kome se stvara slika onoga što posmatramo i prenosi dalje do mozga kako bismo mogli da vidimo. Među najčešćim oboljenjima mrežnjače su senilna degeneracija makule, dijabetesno oboljenje i okluzija retinalne vene, a postojeće terapije za njih često su ograničene i nelagodne, te mnogi oboleli nastavljaju da žive sa ovim problemima. Najbolji način za otkrivanje poremećaja vida jeste godišnja oftalmološka kontrola, koja kod odraslih osoba treba da obuhvati ispitivanje oštrine vida, očnog pritiska i očnog dna. Rano prepoznavanje promena u vidnom polju, odnosno nekih od znakova poremećaja mrežnjače, poput zamagljenog ili iskrivljenog vida, talasastih linija, tamnih tačaka u centralnom vidu, kao i fleka u vidnom polju, može unaprediti lečenje i sprečiti dalji razvoj oboljenja.

Kompanija Roche jedna je od vodećih farmaceutskih kompanija u Srbiji koja nastoji da obezbedi inovativna rešenja u dijagnostici i lečenju, a pokretanjem kampanje „Tvoj pogled na svet“ želi da apeluje na građane Srbije da redovno obavljaju preglede očiju i brinu o svom zdravlju.

Sajt sa opcijama za slabovide

Za potrebe kampanje „Tvoj pogled na svet“, kompanija Roche Srbija je pokrenula i veb-sajt tvojpogled.rs na kome se ističe značaj ranog prepoznavanja promena u vidnom polju, kao i redovnih oftalmoloških kontrola.

Ova internet stranica koristi posebne opcije prilagođavanja izgleda ekrana, namenjene slabovidim i osobama sa oštećenim vidom. Odabirom jedne od opcija „Drugačiji pogledi“ koje se nalaze na izdvojenom tabu sajta, menja se izgled stranice u skladu sa potrebama korisnika. Opcije prilagođavanja ekrana poput menjanja kontrasta, uveličavanja ili razmicanja slova, prava su retkost (ako ih uopšte i ima) na sajtovima na srpskom jeziku iako za to postoji velika potreba. Zato je specifičnost ove stranice ujedno i primer inkluzivnosti i olakšanog korišćenja portala i interneta za one korisnike koji imaju probleme sa vidom.

Na stranici www.tvojpogled.rs mogu se pronaći i informacije o oboljenjima mrežnjače, njihovim simptomima i faktorima rizika, kao i korisni saveti za život sa oslabljenim vidom.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.