Kafa je jedno od omiljenih pića širom sveta, a o tome govore podaci da se svakog dana širom planete popije više od 2.5 milijardi šoljica ovog napitka, kao i predviđanja da će do 2050. broj uživalaca kafe porasti za čak 50 odsto. Usled činjenice da klimatske promene prete da desetkuju postojeće zasade ove biljke u svetu, kompanija Nestlé, kao jedan od najvećih proizvođača kafe, više od 10 godina preduzima korake kako bi u aromama arabike i robuste mogle da uživaju i buduće generacije.

Zahvaljujući strategiji održivosti uzgoja kafe pod nazivom NESCAFÉ Plan, u 2021. godini je 82 odsto kafe za proizvodnju ovog brenda uzgajano na odgovoran i održiv način, a emisije ugljen-dioksida po toni proizvoda su od 2010. do 2020. godine opale za 46 odsto. U toku prethodnih 12 godina distribuirano je preko 250 miliona sadnica kafe poljoprivrednicima širom sveta, pokrenuti su aktivni poljoprivredni programi u 16 zemalja, a u Nestlé fabrikama proizvodnja se vrši uz 53 odsto manje korišćenja vode.

Usled brzonapredujućih klimatskih promena, predviđa se da će rastuće temperature smanjiti područje pogodno za uzgoj kafe za do 50 odsto do 2050. godine, dok oko 125 miliona ljudi žive upravo od uzgoja kafe. Iz tog razloga,  Nestlé je unapredio svoj NESCAFÉ Plan za 2030. godinu u čijem središtu se nalazi prelazak na uzgoj kafe po principima regenerativne poljoprivrede, koji će poboljšati produktivnost farmi, povećati prihod proizvođača kafe i dodatno smanjiti emisije ugljen-dioksida u sektoru poljoprivrede.

Atana Škalko, izvršna direktorka kategorije pića za tržište jugoistočne Evrope u kompaniji Nestlé

„Svakog dana ulazimo u domove i srca miliona ljudi širom sveta i upravo to daje neki novi smisao onome što radimo, ali ujedno zahteva i veću odgovornost. Klimatske promene su veliki izazov koji mi u Nestlé-u prevazilazimo zaštitom životne sredine, ali i brigom o ljudima koji su uključeni u proizvodnju kafe – upravo takav stav daje našoj kafi jedinstven ukus. Kakve god rezultate da postignemo, ako oni ne počivaju na našoj težnji da svet oko nas učinimo boljim mestom za život, uspeh neće biti održiv“, rekla je Atana Škalko, izvršna direktorka kategorije pića za tržište jugoistočne Evrope u kompaniji Nestlé.

Uz pomoć investicije vredne milijardu švajcarskih franaka za period do 2030, NESCAFÉ će organizovati obuke poljoprivrednika za usvajanje praksi regenerativne poljoprivrede, sprovoditi dekarbonizaciju u pravcu nulte emisije štetnih gasova do 2050. godine, prilagoditi lance snabdevanja koji ne podrazumevaju krčenje šuma, optimizovati proizvodne procese, posaditi drvorede unutar i izvan farmi kafe, smanjiti ambalažni otpad i u fabrikama širom sveta koristiti zelenu energiju iz održivih izvora.

Vodeći svetski brend kafe nastavlja da daje doprinos ispunjenju svog globalnog cilja da do 2025. ambalaža svih Nestlé proizvoda bude u potpunosti reciklabilna, pa tako jedan od najpoznatijih proizvoda kompanije, čuvena limenka NESCAFÉ Classic kafe, odnedavno ima prepoznatljivi poklopac bele boje koji je u potpunosti podložan reciklaži. Svetske NESCAFÉ fabrike koriste potrošeni talog kafe kao biogorivo, čime se uštedi više od 555 hiljada barela nafte svake godine, i to je samo jedan od razloga zašto je NESCAFÉ, čijih se milion šoljica dnevno popije u Srbiji, nosi epitet najodrživijeg brenda kafe na svetu.

Regenerativna poljoprivreda u Srbiji

Dokaz da dobro osmišljeni održivi koncepti mogu da se primenjuju svuda, jeste Srbija, prva zemlja u regionu u kojoj je kompanija Nestlé počela da primenjuje principe regenerativne poljoprivrede tako što je u ovaj program uključila svoje najveće lokalne dobavljače, kompanije Telek Papriku i Genezu iz Kanjiže. Poljoprivrednici i dobavljači uključeni u ovaj program koriste organsko đubrivo nastalo prirodnim procesima i sade različite useve. Takođe sade drvorede kao prirodne vetrobrane koji unapređuju bujnost prirode i sprečavaju eroziju zemljišta. Rezultat svih ovih metoda je povećanje organske materije u zemljištu i kapaciteta zemljišta za skladištenje ugljenika iz vazduha. Takvo zemljište daje veće prinose, dok se u isto vreme dugotrajno uklanja ugljen-dioksid iz atmosfere. Investiranjem u njihove proizvodne procese, Nestlé ulaže u održive načine proizvodnje povrća za jedan od svojih najpopularnijih proizvoda – Začin C.


[1] Kalkulaciju izvršio Nestlé na osnovu NielsenIQ podataka prikljupenih kroz Retail Index Service za kategoriju kafe, tokom perioda od 12 meseci, zaključno sa periodom Maj 2022, za celokupno tržište Srbije.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.