Kako biste ocenili stanje na tržištu komunikacija u Srbiji?
Mislim da je tržište komunikacija u Srbiji izuzetno napredovalo u prethodnom periodu, pre svega jer su kompanije shvatile važnost komunikacije i stavile akcenat kako na internu, tako i na eksternu komunikaciju. Veoma je važno da se ovakav trend nastavi, jer bez dobre komunikacije ka svim ciljnim grupama kompanija ne može dalje da se razvija i napreduje. Prethodnih godina zabeležen je konstantan porast ulaganja u ljude iz naše struke, što je podjednako važno kao i ulaganje u promociju brenda i kompanija.
Svetski trendovi su nešto što nama nije strano, jer vrlo brzo krenu sa primenom u našoj zemlji. Tome doprinosi i činjenica da imamo mnogo inostranih kompanija koje posluju lokalno, te se na nivou grupacija radi na stalnoj edukaciji i razvoju komunikacija. Neophodno je da nastavimo da nadograđujemo znanja i što više razmenjujemo iskustva iz različitih oblasti komunikacija, posebno kroz okrugle stolove i strukovne konferencije i udruženja. Dodatno, mlade kolege svojim znanjem i radom svakodnevno doprinose da se struka osveži i uvedu novine.
U kojoj meri je u doba pandemije bilo (i još je) važno precizno, pravovremeno i umereno komunicirati ka ciljnim grupama?
Pandemija je donela mnogo toga, i dobrog i lošeg, ali ono što nas je sigurno naučila jeste koliko je važna komunikacija kada nema fizičkog kontakta. Kako bismo preneli sve poruke i informacije ka ciljnim grupama, zaista je bilo važno od prvog trenutka kada je uvedeno vanredno stanje, da se tačno, jasno i precizno komunicira. Mislim da je veliki broj kompanija i kolega u ovome uspeo, i tu se naša struka pokazala u pozitivnom svetlu. Svaka informacija je našla svoj put do ciljne javnosti, bez bilo kakvih prepreka i kroz sve raspoložive kanale komunikacije.
Zašto je važno da banka kao brend u svojoj komunikacionoj strategiji stavlja klijenta na prvo mesto?
Nove ideje za dalji razvoj i komunikaciju proizvoda i usluga dolaze posredno i neposredno od klijenata. Važno je da banka klijente sluša i razume koje su njihove potrebe i šta je neophodno unaprediti. Konkurencija na tržištu je velika, proizvodi su slični i nisu od presudnog značaja za odabir banke. Zato sve češće čujemo koliko je važno unaprediti korisničko iskustvo, jer pored proizvoda koji su na raspolaganju, klijenti žele da sve obave brzo, jednostavno i da uštede svoje vreme.
Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?
Verujem da svako od nas tokom svoje karijere ostavlja neizbrisiv trag na tržištu kroz različite aspekte komunikacija kojima se bavi. Naša struka je izuzetno dinamična i izazovna, pa je sasvim sigurno da su konstantan individualni i timski rad, učenje, praćenje trendova, kreativnost i profesionalnost osnove da se ostavi lični pečat. U srcu svih poslovnih segmenata nalazi se komunikacija – jedna reč koja ima veliku vrednost i efekte u javnosti, koji su jasno definisani, ciljno orijentisani i merljivi u svakom trenutku. Naravno, podrška i poverenje svih kolega, kako interno, tako i eksterno iz drugih kompanija, od izuzetnog su značaja, jer sinergija koju zajedno stvaramo izdiže svakoga od nas ponaosob. Najvažnije od svega su ljubav prema ovom poslu i posvećenost apsolutno svakog trenutka, jer ako toga nema, nema ni uspeha.
U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?
Još uvek sam u pozitivnom šoku nakon objavljivanja imena dobitnika priznanja Mark Awards! Pre svega mi je lično velika čast jer sam prvi put osvojila ovako prestižnu nagradu i ona za mene predstavlja priznanje za sav uloženi trud, rad i posvećenost svih ovih godina. Zaista moram da iskoristim priliku i da zahvalim fantastičnoj Ivani Parčetić Mitić i njenom portalu Marketing mreža na ideji za pokretanje Mark Awards. Ivana je do sada kontinuirano radila na promociji i podizanju svesti o značaju PR i marketinga, i učinila da se kroz njene festivale i projekte povežemo i slavimo zajedničke uspehe. Mark Awards priznanje je jedan veliki vetar u leđa da nastavim da gazim krupnim koracima dalje kroz karijeru, a nema sumnje da će ova nagrada podstaći mlade stručnjake da krenu našim stopama i svojim zaslugama ostave trag na tržištu.