Plantaže nude kvalitet u svim segmentima svog rada, a to potvrđuju i nebrojene nagrade. Koja je tajna uspešnog poslovanja?
Sa zadovoljstvom ističemo naš jedinstveni teroar sa hiljadama hektara probranih zasada, prožetih sa više od 60 godina vinarske tradicije. Naš posvećeni tim vrhunskih enologa i vinogradara postavlja standarde kroz inovativan pristup i efikasnu primenu najsavremenijih tehnologija. Ovaj izuzetan spoj faktora ne samo da nam omogućava održavanje doslednosti, već nas i obavezuje da neprestano pomeramo naše granice. Čvrsto stojimo iza našeg renomea i visokih standarda kvaliteta. Raduje me što ljubitelji naših vina prepoznaju tu posvećenost. Naš korporativni slogan, „Vina kojima svet veruje“, nije samo rečenica, već je naša odgovornost i suština u izgradnji poverenja. U svakoj boci nosimo nasleđe, stručnost i posvećenost, čineći nas pouzdanim izborom za ljubitelje vrhunskih vina širom sveta.
Koliko se vaše poslovanje menjalo kroz vreme i kakav način rada trenutno preovladava?
Tradicija je temelj na kojem čvrsto stojimo, ali aktivno pratimo razvoj inovativnih tehnologija i implementiramo ih. Biti u koraku sa vremenom je neophodno kako bismo ne samo išli napred već i zadržali lidersku poziciju na tržištu. Svestrani smo i otvoreni u tom pristupu. Pored našeg izuzetnog tima u kompaniji, angažovali smo poznata evropska imena iz vinskog sveta, uključujući tehnologe iz Francuske i Italije i uspostavili saradnju sa relevantnim institutima u Španiji i Francuskoj. Naše korporativno opredeljenje i strateški ciljevi jasno su usmereni i orijentisani ka modernizaciji proizvodnje i donošenju noviteta u svim segmentima naše ponude.
Plantaže u zasadima imaju 70% crnih sorti, prvenstveno Vranac i njegove srodnike, i najveća smo vinarija u segmentu crvenih vina na Balkanu i šire, pa je za nas i isplativost najveća u tom segmentu. Ispostavilo se da je naše Ćemovsko polje plodan teroar i za bele sorte, jer smo sa Malvazijom Aromaticom i Moscato biancom (Tamjanikom) ostvarili veliki uspeh na tržištu poslednjih godina
Naglasak je stavljen i na genetski diverzitet vinove loze, rejonizaciju i ekološki pristup. Ovaj holistički pristup osigurava da ne samo pratimo već i oblikujemo budućnost vinskog sveta, postavljajući standarde u održivoj proizvodnji i kvalitetu.
Šta je ekonomski isplativije – bela ili crvena vina? Da li se trend koji vraća svetlost na bela vina prepoznaje i u kojoj meri?
Plantaže u zasadima imaju 70% crnih sorti, prvenstveno Vranac i njegove srodnike, i najveća smo vinarija u segmentu crvenih vina na Balkanu i šire, pa je za nas i isplativost najveća u tom segmentu. Ispostavilo se da je naše Ćemovsko polje plodan teroar i za bele sorte, jer smo sa Malvazijom Aromaticom i Moscato biancom (Tamjanikom) ostvarili veliki uspeh na tržištu poslednjih godina. Takođe, stare autohtone sorte Žižak i Krstač su i dalje veoma važne za nas, jer su potvrđene u EU projektima rejonizacije u Crnoj Gori.
Kako se trend smanjivanja alkohola u vinima odražava na prodaju? Najpre, da li je ovakva tendencija zaživela do ovog trenutka, s obzirom na postojanje predrasude da se kvalitet pića ogleda u stepenu alkohola?
Važno je napomenuti da, iz naše perspektive, ovi trendovi ne narušavaju kvalitet i prodaju vina. Za nas, procenat alkohola nije merilo kvaliteta vina. U cilju privlačenja nove, mlađe publike, razvijamo naša nova vina sa posebnim naglaskom na blagim, laganim i lepršavim karakteristikama. Istovremeno, zadržavamo autentičnost tradicionalnih etiketa koje ostaju verne svom stilu – kao jača, robusnija vina.
Koji vinski trend se odražava na biznis najpovoljnije?
U našem slučaju, primećujemo da su posebno popularna laganija, aromatična vina s manje alkohola, koja pronalaze svoje mesto među mlađim ljubiteljima vina. Dodatak ovakvih vina u naš portfolio predstavlja za nas novi i značajan segment, što nam omogućava da proširimo svoju prisutnost na tržištu i odgovorimo na evoluirajuće potrebe naše publike.
Koliko se trend vinskih koktela ukorenio u biznisu? Da li je to jedan od boljih pristupa koji uvodi u svet vina i one koji do sada (ako je ikako moguće) nisu bili ljubitelji vina?
Vinski kokteli se često percipiraju kao deo „vinskog egzibicionizma“. Uvereni smo da postoje raznovrsni načini za animiranje potencijalne publike, a istovremeno i očuvanje suštine izvornog karaktera svakog vina.
Naš fokus je usmeren na edukaciju i komunikaciju sa potrošačima, pružajući im dublje razumevanje naših vina i samih procesa kako su ona nastala i odakle dolaze. Mi gradimo autentične priče koje povezuju ljude sa vinom na emocionalnom nivou.
Čini se da je sve prisutniji povratak penušavih vina. Kako ona prolaze u odnosu na „klasične“ varijante?
Radujemo se što možemo potvrditi da je trend popularnosti penušavaca u porastu, a to je slučaj i kod nas. Već godinama nudimo liniju penušavih vina koja se proizvodi klasičnom „šampanj“ metodom, privlačeći vernu publiku koja ceni izvrsnost ovih vina, ali i privlačeći sve više novih ljubitelja.
Kako ocenjujete uticaj veštačke inteligencije na vinski biznis? Koje su dobre, a koje loše strane tehnološkog napretka u ovom smislu?
Uticaj veštačke inteligencije na vinski biznis će sigurno biti značajan i donositi različite prednosti i izazove. Dobre strane tehnološkog napretka uključuju brže i preciznije analize podataka o vinogradima, procesima proizvodnje i potrošačkim preferencijama. Može omogućavati vinarima bolje donošenje odluka u pravcu unapređenja kvaliteta vina, može poboljšati iskustvo kupovine i lojalnost brendu. S druge strane, vino bez ličnog pečata i dodira nije vino. U suštini, balansiranje između tehnoloških inovacija i očuvanja autentičnosti kao i ljudskog dodira u vinskom biznisu ključan je za postizanje harmoničnog uspeha. Iz ugla naše kompanije, želimo zadržati doslednost prema našim vrednostima, istovremeno se prilagođavajući potrebama generacija koje dolaze. Smatramo da je važno očuvati autentičnost i tradiciju koja nas je definisala, ali takođe prepoznajemo važnost prilagođavanja kako bismo privukli nove ljubitelje naših vina, koji čine deo perspektive budućnosti.