„Kao profesor bioloških nauka i neko kome je 27 godina glavno polje naučnog interesovanja molekularna biologija čoveka, tvrdim da sa aspekta naučnih činjenica u udžbenicima biologije za 8. razred ne postoji ništa sporno. U okviru zadate teme naučne činjenice su iznete u par razumljivih rečenica korišćenjem ispravne terminologije“, kaže za Nedeljnik molekularni biolog dr Goran Brajušković, redovni profesor Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu. „Navodne, a po mom shvatanju i nepostojeće, nedostatke utvrdila je radna grupa u kojoj nije bilo biologa niti drugih istraživača ili nastavnika koji se bave prirodnim naukama, naročito onim vezanim za čoveka. Način formiranja radne grupe za mene je u najmanju ruku upitan, pošto kao molekularni biolog i univerzitetski nastavnik iz oblasti prirodnih nauka ne uspevam da razaznam naučne ekspertize kolega koji su pristali da budu članovi radne grupe. Ona je za temu morala imati i procenu iznetih činjenica sa aspekta prirodnih nauka. Drugim rečima, moje mišljenje je da je ad hoc formirana komisija nekompetentna da razmatra naučne činjenice vezane za fenomene kao što su pol i rod sa biološkog aspekta“, dodaje biolog.
Glavno pitanje izgleda nije šta je sporno sa udžbenicima, već kome je sporno. Profesor Brajušković ne može sa sigurnošću da zna šta je pozadina celog „slučaja“ ali je evidentno da je zaključak nove radne grupe na tragu onih koji su takođe bez ikakvog naučnog znanja, ekspertize i kompetentnosti osporavali navedene naučne činjenice, relativizirali su ih i pokušali od njih da naprave osnov za interpretaciju koja u osnovi sugeriše da su autori „na mala vrata“ pokušali da u udžbenike biologije „uguraju“ nekakvu gender ideologiju.
CEO TEKST ČITAJTE U NOVOM NEDELJNIKU KOJI JE NA KIOSCIMA OD ČETVRTKA 10. NOVEMBRA, DIGITALNO IZDANJE DOSTUPNO NA NSTORE.RS
SVI ČITAOCI NA POKLON DOBIJAJU MAGAZIN „ISTORIJA“