UN Women i Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost, uz podršku Britanske ambasade u Beogradu, a u saradnji sa kompanijom Color Media Communications pokreću nacionalnu kampanju koja pod imenom „#PolaPola – Briga nije (samo) ženski posao” poziva na priznavanje i ravnopravnu raspodelu neplaćenih poslova staranja.

Takođe, u okviru kampanje postavljene su previjalice za bebe u muškim toaletima u pet javnih objekata u zemlji: TC BIG Rakovica i Kombank dvorana u Beogradu, Muzej Vojvodine i Arena Cineplex u Novom Sadu, i Bioskop Vilin grad u Nišu.

„Važan aspekt kampanje je da ohrabrimo i motivišemo muškarce da se više uključe u brigu o deci od najranijeg uzrasta. Stoga nam je cilj da muškarci shvate da nisu pomažući članovi domaćinstva već ravnopravni učesnici“, izjavila je Milana Rikanović, direktorka Agencije Ujedinjenih nacija za rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u Srbiji (UN Women).

“Prva ekonomska studija o neplaćenom radu, pokazala nam je da su žene dvostruko više opterećene kućnim poslovima i brigom o deci i starima, a pandemija sa kojom se ceo svet suočava dodatno je opteretila žene koje su na prvim linijama fronta borbe protiv virusa. Naša vizija je društvo jednakih mogućnosti u kojem i žene kao i muškarci imaju jednake šanse da se razvijaju i ostvare ono što u životu žele. Rodna ravnopravnost ne treba da nas deli i ona nije samo pitanje žena. Hajde da pomognemo muškarcima da zaista budu partneri, da ukažemo zašto je važno da delimo poslove”, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i predsednica Koordinacionog tela prof. dr Zorana Mihajlović.

Statistike pokazuju da žene petinu svog vremena troše na neplaćene poslove s tim što je u ruralnim sredinama situacija lošija nego u gradovima. Pandemija koronavirusa je dodatno produbila postojeće rodne razlike. Stoga je prethodnih mesec dana pred početak kampanje, 20 osoba iz različitih sfera društvenog života računalo vreme koje troše na neplaćene poslove kako bi lakše mapirali probleme i krenuli sa zagovaranjem promena.

Kampanja „#PolaPola – Briga nije (samo) ženski posao” trajaće do 25. novembra uz pomoć brojnih agenata promena kao što su Milan Marić, glumac, Mina Sovtić, glumica, Nataša Miljković, voditeljka, Jovana Petković, modna dizajnerka, Zaga Kalmar, modna dizajnerka, Jovana Ružičić, direktorka Centra za mame, Lidija Ćulibrk, glavna urednica magazina “Lepota & Zdravlje”, Milica Đokić, marketing ekspertkinja, Mladen Sekulić, fotograf, Sandra Zekić, bokserka i novinarka i mnogi drugi.

Kampanja je deo projekta Rodno odgovorno upravljanje koji sprovode Koordinaciono telo za rodnu ravnopravnost Vlade Republike Srbije i UN Women uz podršku Britanske ambasade i Fonda za dobro upravljanje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.