Prostor ex bioskopa Balkan treće većeri 49.Belgrade Fashion Week-a,vratio je stari duh Beograda,koji brine o svojim beogradjanima i uvek im pruža novi pogled na društvena dogadjanja.
Beogradska nedjelja mode iz godine u godinu, podržava i promoviše različite edukativne i društveno odgovorne projekte, a ovog puta je skrenuo pažnju na važnost preventivnih pregleda u predupređenju oftalmoloških bolesti kroz tematsku reviju Koji je tvoj pogled na svet? . Kreacije naših poznatih dizajnera, koji su iste modele prestavljali na vizuelno različite načine, monohromatski i u različitim bojama, izazivali su u publici različite doživljaje u očima posmatrača. Cilj je da se podigne svest publike o bolestima oka i mrežnjače koje dovode do smetnji u vidnom polju, ali i o značaju oftalmoloških preventivnih pregleda. Svoj pogled na svet, predstavili su : Valentina Obradović, Dragana Ognjenović, Lily Tailor, Sonja Jocić, Svetlana Jaćović.
U nastavku programa prvi put svoje radove predstavile su Somborske šnajderke. Misija Somborskih šnajderki je pronalaženje prilika za žene žrtve nasilja da žive od svog rada kada se nakon sistemske podrške i sigurnih kuća nađu na ulici bez primanja i krova nad glavom.
Da je predhodni covid period ostavio makar malo pozitivnog traga ukazuju i video prezentacije ,čest model predstavljanja novih kolekcija.
Predstavljena je all season kolekcija pod nazivom Okineo Neo desing by Nevena Ivanovic. Tokom 8 godina postojanja brenda, #neowarriors su inspirisali i na neki način dizajnirali NEO jer je većina odevnih predmeta napravljenih po meri bila kreirana da zadovolji njihove potrebe za nečim jedinstvenim, umetničkim i kvalitetnim. Kolekcija veliča neke od klasičnih NEO krojeva i razrađuje neke od najupečatljivijih iz prethodnih kolekcija. Boje su sveže i žive, u kombinaciji sa neizbežnom crnom. Teksture su svetlije, prozračnije, glatkije, a neke podsećaju na sportsku odeću.
Viktorija Dzimrevska od 2009. godine aktivno se bavi modnim dizajnom i svoje kolekcije predstavlja na Beogradskoj nedelji mode.Ovog puta predstavila je svoju viziju mode za sezonu prolece – leto.
Veoma važan segment manifestacije jeste promocija autorskog dizjana i ženskog preduzetništva. Stoga su kolekcije domaćih dizajnera u fokusu Nedelje mode.
Autorske kolekcije treće većeri predstavili su :
Milena Radovic sa kolekcijom„Choose to shine“ inspiraciju je našla u životnim okolnostima i izborima. Modele odlikuje svedenost forme, kao i slojevitost, volumen, prisutnost asimetrije u crnoj, beloj sa dominacijom žute kao elementom toplote, razigranosti, sunca, osmeha…
Po drugi put na Beogradskom Fashion Week-u predstavlja se Lana Prosenica sa brendom Lagami. Kolekcija za proleće- leto 2022 ,paralelno živi tri priče baš kako žive svoj dan i one koje nose Lagami. Udobno jutro koje vodi dalje kroz dan inspirisano je mediteranom, mirisima četinara i zvucima talasa. Zalazi u klasične i retro momente sa dezenom mornarskih štrafti na majicama. One su omaž Pikasu, Brižit Bardo, Vorholu i Gotjeu. Savršen par ovoj majici su princess suknje od pamučnog satena, prepoznatljive Lagami begi pantalone i šorc retro kroja beli ili na štraftice.Specijani gost revije bila je Zoe Kida,koja je svojim glasom i stajlingom izazvala posebne ovacije.
Milan Zejak je nakon brojnih saradnji da domaćim i stranim kompanijama, osnovao je brend ženske odeće i asesoara „Zejak“, koji ove godine obeležava osam godina postojanja.Radom na ovogodišnjoj mini-kolekciji, dizajner je nastavio istraživanje kroja i volumena kroz primenu ugaonih oblika i ravnih linija u modelovanju odevnih predmeta.
Klasični pristup dizajnu zaokružio je izborom tradicionalnih materijala poput pamučnih kepera, buklea i vunenih i viskoznih štofova neutralnih i prirodnih tonova. Veći deo kolekcije izrađen od „dead stock“ materijala, što je u skladu sa etikom brenda i insistiranju na visoko kvalitetnoj domaćoj proizvodnji malog obima.
Letnja kolekcija „AMORE“ donosi nam vesele modele modernog dizajna u raznim sunčanim bojama. I ove sezone su haljine inspirisane savremenim trendovima koji donose lepu energiju i pažljivu izradu svakog komada. Veličine su i za žene i za devojčice pa je moguće i matching oblačenje. Klijenti koji se zaljubljuju u PamuKlik haljine su potvrda da je kvalitet važan, a pažljivim slušanjem komentara i utisaka brend nastoji da postane omiljeni outfit.