Promene su neminovne u sistemima koji žele da budu uspešni, a o ključnim koracima za
njihovo uspešno upravljanje, kao i o razlozima što kompanije žele da se menjaju i koje situacije
navode na prilagođavanje novim okolnostima, govorili su u okviru treće SAM Akademije Mihailo
Janković, predsednik Srpske asocijacije menadžera i CEO MK Group, Dragan Popović,
predsednik AIGO i Dragomir Kostić, general manager Atlantic brands i član UO SAM-a.
Tri ključna koraka za uspešno upravljanje promenama u velikim sistemima – Mihailo Janković, CEO MK Group i predsednik SAM-a
- Probudite kod ljudi želju za promenom tako što ćete im približiti idealnu sliku budućnosti koju želite da postignete i šta je tu dobro za njih
- Konzistentna i konstantna komunikacija je neophodna, jer ako vi ne komunicirate, onda će komunicirati oni koji su protiv promena
- Živite promene, jer uprkos tome što mnogi naprave promenu, suštinski ne promene kulturu i ne žive promenu, tako da se lako stvari vrate na staro
Tri ključna razloga što kompanije ulaze u promene – Dragan Popović, predsednik AIGO
- Promene moraju da budu utkane u kulturu firme, kao nešto što je napredak, boljitak ili nešto što mi u sistemu AIGO zovemo level-up. Glavni razlog zašto firme ulaze u promene – na prvom mestu je neuspeh ili relativan uspeh firme
- Drugi bitan razlog je kompleksnost organizacije, praćenje performansa organizacije i svakako pojedinaca koji čine taj sistem
- Ono što je možda najvažnije – tržišna situacija – potrebe ili zahtevi tržišta koje vi ne nudite, a konkurencija nudi bolje, ili jefitiniji proizvode od vaših, sa boljom logističkom mrežom.
Zbog kojih situacija promena mora da se sprovede – Dragomir Kostić, general manager Atlantic brands i član UO SAM-a
Sprovođenje promena najčešće se dešava u tri sitiacije:
- Kada rezultati poslovanja nisu dobri
- Kada tržište ili okruženje zahteva promene
- I kada su rezultati poslovanja dobri, ali želimo još više da ih unapredi