Govori se o „letu slobode“, a čini se da se svet, pa tako i region, ponovo privredno otvara, nakon ekonomski turbulentne godine i proleća, usled pandemije kovid-19. Kako biste ocenili poslovanje „Atlantic Štarka“ i kakav je vaš utisak, nazire li se izlaz iz globalne ekonomske krize?

Vrlo je nezahvalno prognozirati, jer se različiti delovi sveta nalaze u različitim fazama pandemije, tako da i ekonomski oporavak generalno zavisi od mnogih faktora. Svaka kriza je ujedno i nova prilika, a mi smo je u Atlantic Grupi iskoristili da pretresemo i optimizujemo sve svoje poslovne procese i usvojimo novu strategiju sa jasnom vizijom kuda idemo u sledećih pet godina. Ta strategija, koja u osnovi znači dalje ulaganje u temelje našeg poslovanja, pokazala se otpornom na krizu, što su potvrdili i rezultati postignuti u kriznoj godini, a koji su gotovo na nivou 2019, za nas rekordne godine. I prvi kvartal obeležila su lansiranja novih proizvoda i stabilno poslovanje. Dakle, nastavljamo sa planiranim investicijama potrebnim za dugoročan rast, gde se posebno ističe ulaganje od 8,5 miliona evra u novu najsavremeniju liniju čokolade, superiorne FROZEN CONE tehnologije, što će do kraja godine rezultirati mnogim inovacijama u Štarkovom asortimanu čokolade Najlepše želje.

Tokom prethodnih pandemijskih godinu i po dana, često se u javnosti citirala fraza „nova normalnost“ kako bi se opisalo stanje u kriznom periodu. Da li je – i na koji način – kriza uticala na promene potrošačkih trendova i kupovnih navika i da li ste vi uspeli da se prilagodite tim promenama?

Trendovi zdravije ishrane su sada samo još dodatno pojačani. U konditorskoj industriji to znači da proizvodi treba da imaju niži sadržaj šećera, a visok sadržaj probiotika, proteina, prirodnih sastojaka…, ali potrošači su otvoreni i za nova vrhunska iskustva. Takođe, restriktivne mere povodom pandemije, značajno su izmenile i potrošačke navike u kupovini i konzumaciji konditorskih proizvoda. Smanjena je konzumacija van domaćinstva, impulsna kupovina, manja je frekvencija nabavki… Navedene promene različito su se reflektovale na pojedine segmente našeg portfolija, ali uspeli smo da odgovorimo na promenjena očekivanja naših potrošača. Uspeh Smokija, koji se pravi od isključivo prirodnih sastojaka, ogleda se u poboljšanju tržišne pozicije uz povećanje vrednosnog tržišnog udela. Takođe, odlične rezultate postigli su proizvodi pogodni za pravljenje domaćih poslastica kao što je čokolada za kuvanje – Menaž i Petit Beurre. Pojačana konzumacija u domaćinstvu inspirisala je i lansiranje većih pakovanja (Smoki i Bananica) i nutritivno atraktivnijih proizvoda (Prima grissini).

„Atlantic Štark“ je kompanija čiji su proizvodi – „Smoki“, „Bananica“, „Najlepše želje“ i drugi – prepoznati u regionu i šire, kakvi su dalji planovi kompanije i da li se planira izlaz na nova tržišta u Evropi i ostatku sveta?

Fokus je da u kategorijama u kojima imamo renomirane brendove budemo lideri u regionu, što je dobar osnov dalje internacionalizacije. Primer je Smoki, koji je apsolutni lider u kategoriji flipsa u regionu i predstavlja jedan od glavnih stubova kompanije. Dakle nastavljamo da jačamo i unapređujemo naše vodeće pozicije čokolade i flipsa, ali isto tako razvijaćemo i kategorije Keksa i Vafla na jedan inovativniji način, sa generalnom idejom da unapređujemo potrošačko iskustvo naših brendova širom regiona. Nakon investicija od dva miliona u novu liniju Smokija i ove godine u liniju čokolade, sledi novi investicioni ciklus i za ostale kategorije, prvenstveno na osnovu povratnih informacija sa tržišta i sopstvenih potreba daljeg razvoja, što nam u krajnjoj liniji otvara široke mogućnosti za dalji napredak i novo podizanje lestvice.

Naredne godine biće tačno jedan vek otkako je francuski oficir Danijel S. Pesmažu u Zemunu počeo da se bavi uvozom, a ubrzo i proizvodnjom čokoladnih proizvoda, koji su preteča čokolade Najlepše želje. Da li je ovaj veliki jubilej kompanije obaveza očuvanja tradicije ili inspiracija za nove proizvode uz ime brenda „Štark“?

Štarkova tradicija i kvalitet su odlična osnova koju ćemo ubuduće, novim projektima, intenzivno nadograđivati atributima kao što su inovativnost, uspešnost, poverenje novih generacija. To svakako nije lako, ali kao što sam rekao, ulažemo u tehnologiju i razvoj, i stvaramo dinamično okruženje koje se brzo prilagođava promenama na tržištu i očekivanjima potrošača. Ideja je da godinu jubileja dočekamo „podmlađeni“, sa inovativnim asortimanom koji je proizišao iz stogodišnje tradicije, na temelju kontinuiranog razvoja, uvek sa ljubavlju onih koji su je gradili i koja je generacijama ulagana u svaki proizvod, a čiji je simbol već svima prepoznatljivo Štarkovo srce. Tako da za sledeću godinu pripremamo mnoga iznenađenja za naše verne potrošače, koja će samo potvrditi da je posvećenost tajni sastojak koji naše proizvode čini boljim, a budućnost svetlijom.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.