Vašington post, list čuven po otkriću skandala Votergejt, neće podržati ni jednog kandidata na američkim predsedničkim izborima koji se održavaju 5. novembra, i tako će postupati i za buduće izbore, rekao je danas njegov generalni direktor Vilijam Luis (William Lewis).
„Svesni smo da će ova odluka pokrenuti brojna tumačenja, da će biti viđena kao prećutna podrška jednom od kandidata, ili odbacivanje nekog drugog, ili kao naše bekstvo od odgovornosti. To je neizbežno. To nije naše mišljenje“, napisao je on.
Ovo je objavljeno u vreme kada su predsednički kandidati, demokratska potpredsednica Kamala Haris i bivši republikanski predsednik Donald Tramp izjednačeni u anketama.
Veliki američki dnevnik, vlasništvo osnivača Amazona Džefa Bezosa, podržao je demokratske kandidate za predsedničke izbore 2008, 2012, 2016 i 2020.
Vilijam Luis je ipak opisao današnju odluku kao „vraćanje izvorima“ ukazujući da se Vašington post na primer uzdržao od pozivanja da se glasa za jednog ili drugog kandidata 1960. godine, na izborima na kojima je pobedio demokrata Džon Kenedi.
On je branio odluku o ne zauzimanju strana kao „sporazum sa vrednostima“ lista, čija čuvena deviza je „demokratija umire u tami“.
„Naš rad kao dnevnik najvažnijeg glavnog grada na svetu, je da bude nezavistan. To je ono što jesmo i što ćemo uvek biti“, rekao je generalni direktor lista.
Odluka je doneta pošto je vlasnik još jednog velikog američkog dnevnika Los Anđeles Tajms (Los Ageles Times) blokirao odluku uredničkog odbora lista, koji je hteo da pruži podršku Kamali Haris.
Danas je Njujork post, ultrakonzvervativni tabloid koji pripada magnatu Rupertu Merdoku, pozvao da se glasa za Donalda Trampa.
Urednički odbor prestižnog Njujork tajmsa (New York Times) je 30. septembra pružio podršku demokratskoj predsedničkoj kandidatkinji.
Ove objave koje se nižu jedna za drugom daju se u kampanji u kojoj su velika imena američkih medija izgubili svoj uticaj, kako kod birača tako i kod kandidata čija pažnja je sve više usmerena ka drugim platformama kao što su podkasti ili TikTok.