METRO AG nastavlja da sprovodi strategiju kojom se kompanija pozicionira kao pružalac kompletnih rešenja za mala i srednja preduzeća, samostalne preduzetnike. Na nedavno održanoj godišnjoj konferenciji za medije, Upravni odbor i zaposleni predstavili su pristup Veleprodaja 360 kojim je kompanija proširila svoju osnovnu delatnost u finansijskoj godini 2018/19, i kojim planira da nastavi da se dalje razvija.

Kroz koncept Veleprodaja 360, METRO pristupa neiskorišćenim prodajnim potencijalima, u okviru svojih osnovnih grupa kupaca koje čine HoReCa (hoteli, restorani i ugostiteljske firme) i Trgovci (samostalne prehrambene prodavnice). U okviru Veleprodaje 360, METRO nudi širok asortiman proizvoda, savetodavne usluge, digitalna rešenja i alate, testira pružanje finansijskih usluga i kroz strateška partnerstva pruža kupcima podršku u opremanju. Na taj način kompanija nastoji da se pozicionira kao prvi izbor profesionalnih kupaca i da se istakne u odnosu na druge veletrgovce. METRO uveliko kombinuje svoju široku mrežu veleprodajnih objekata sa uslugom dostave robe i digitalnim uslugama.

 „Želimo da pomognemo našim profesionalnim kupcima da efikasnije upravljaju svojim svakodnevnim poslovnim aktivnostima“, kaže Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora METRO AG. „Uzmimo, na primer, ugostiteljsku branšu u Nemačkoj: najveći izazovi sa kojima se suočavaju vlasnici HoReCa objekata su poteškoće u pronalaženju radnika, rastući troškovi poslovanja i troškovi radnika, kao i veće zakonske obaveze. Pod okriljem Veleprodaje 360, postepeno proširujemo portfolio održivih rešenja koja našim kupcima nude dodatnu ekonomsku vrednost, i sarađujemo sa njima na poboljšanju njihovih operativnih procedura. Dodatna prednost za naše kupce je to što sve što im je potrebno mogu da dobiju na jednom mestu – od brenda kojem veruju.“

Jedan od ciljeva Veleprodaje 360 je i jačanje konkurentnosti METRO kupaca – ne samo da bi oni bili uspešniji, već i kako bi oni dugoročno ojačali odnos sa svojim kupcima i stekli veći udeo na tržištu. Da bi se ovaj cilj postigao, METRO sklapa partnerstva i sa drugim pružaocima usluga. „Vlasnici restorana troše oko trećine svog budžeta na robu: hranu, sredstva za čišćenje i opremu“, kaže Olaf Koch. „Drugim rečima, dve trećine njihovih troškova je u oblastima koje trenutno nisu deo osnovne delatnosti kompanije METRO. Za nas to znači da treba da pronađemo način da našim kupcima pružimo podršku i u tim drugim oblastima. Ovaj pristup je ono što zovemo Veleprodaja 360.“

Veleprodaja 360 sastoji se od 6 tematskih oblasti:

Proizvodi

Ključna kompetencija METRO-a je obezbeđivanje sveže visokokvalitetne hrane, prilagođene lokalnim potrebama. Nacionalne kompanije kontinuirano razvijaju svoju paletu proizvoda da bi ispunile ovaj zadatak. Već sada, 78% prodaje METRO-a dolazi od kupaca koji redovno kupuju kod nas.

Savetodavne usluge

Izazovi sa kojima se kupci suočavaju postaju sve složeniji i zahtevaju individualno savetovanje. Zbog toga METRO ulaže u konsultantske veštine oko 6.500 svojih menadžera prodaje u svim zemljama, uključujući i one u okviru modela Trgovačke franšize (u Srbiji se program sprovodi pod nazivom Moja Radnja). U okviru ovog modela, METRO deluje na način sličan davaocu franšize sa sopstvenim brend identitetom. Osim što obezbeđuje proizvode samostalnim prodavnicama prehrambenih proizvoda, nudi im i dodatne usluge, poput kurseva obuke i savetovanja o asortimanu. METRO već ima 7.460 franšiznih partnera.

Digitalni alati

METRO Hospitality Digital kupcima iz ugostiteljske industrije daje pristup digitalnim rešenjima i inovativnim aplikacijama. Usluge uključuju besplatni sajt, online alat za rezervacije i efikasne sisteme za upravljanje osobljem. Pored toga, kupci imaju pristup aplikacijama koje su dizajnirane da optimizuju njihovo poslovanje, kao što je MenuKit za automatsko izračunavanje troškova prodate robe. Naš METRONOM, razvija interna IT rešenja i korisničke interfejse, poput METRO Companion aplikacije za kupovinu, uz pomoć koje kupci mogu da kreiraju digitalne liste za kupovinu, traže prodavnice, proveravaju raspoloživost zaliha i skeniraju barkodove. Aplikacija, takođe, zamenjuje METRO karticu u većini zemalja.

B2B Tržište

METRO Markets je online B2B tržišni prostor razvijen specijalno za veleprodajnu industriju. Platforma nudi širok spektar neprehrambenih proizvoda prilagođenih ugostiteljskom sektoru. METRO MARKETS lansiran je u Nemačkoj u septembru 2019. godine, a nakon pilot faze biće uveden i u druge zemlje. METRO koristi platformu za prodaju sopstvenih proizvoda, ali takođe sarađuje i sa trgovinskim partnerima, omogućavajući HoReCa profesionalcima iz celog sveta da imaju dodatnu korist od METRO brenda i opsega koji ima kao globalna veleprodajna kompanija. Nakon samo dva meseca, na tržištu je u ponudi već bilo oko 87.000 neprehrambenih artikala, u saradnji sa 110 partnera.

Finansijske usluge

Finansijska ograničenja nisu retkost u ugostiteljstvu. Može se desiti da se skupi komad kuhinjske opreme pokvari i mora da bude zamenjen, ili se pojavi potreba za ulaganjem u posao. Vlasnicima samostalnih biznisa često je teško da dobiju kredit. U cilju obezbeđivanja podrške vlasnicima restorana i u ovoj oblasti – kako bi osigurali finansijsku stabilnost i likvidnost – METRO testira finansijske usluge prilagođene potrebama svojih kupaca. Na primer, od početka 2019. godine, METRO Austrija sarađuje sa austrijskom bankom BAWAG P.S.K. kako bi ponudili različite usluge, uključujući Express-Financing, zajam za ekspresno finansiranje za koji se u potpunosti aplicira online. Odgovor, u proseku, stiže u roku od 24 sata, a iznos zajma se isplaćuje narednog dana.

Oprema u ugostiteljstvu

Savremena oprema u ugostiteljstvu doprinosi povećanju produktivnosti i štedi troškove, istovremeno obezbeđujući visok kvalitet proizvoda i usluga. Strateška partnerstva omogućavaju integrisana rešenja, uključujući i koordinisana rešenja za hranu i tehnologiju, po specijalnim atraktivnim uslovima. U julu 2019. godine METRO je sklopio saradnju sa PENTAGAST-om, najvećim nemačkim udruženjem dobavljača gastronomske i kuhinjske opreme. Cilj je da se vlasnicima restorana na jednom mestu ponude rešenja koja su prilagođena upravo njima, i da se objedine dve industrijske kompetencije u hrani i tehnologiji – uključujući i savetovanje o uslugama koje se tiču hrane i uslugama koje slede nakon prodaje.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.