Potekla iz američkog novinarstva, presađena ovde kao Holivud ili rokenrol, novinska priča na našim prostorima kao da je igrala svega deceniju-dve.
U nečemu što bi se, uz sve moguće ograde zbog vremena i sistema u kojem je trajalo, a ponajpre njima uprkos, moglo nazvati „zlatnim dobom jugoslovenskog novinarstva“ – po tiražima, uticaju, autorima – žanr novinske priče pojavio se brzo, stekao popularnost još brže, a potom se, manje-više, ugasio.
Miljenko Jergović u jednom svom tekstu priča kako su se zbog novinskih priča pisaca kao što su Dario Džamonja, Momo Kapor, Dušan Prelević ili Miljenko Smoje, u Jugoslaviji kupovale dnevne i nedeljne novine, „a u Sarajevu i Beogradu stvarale sljedbe obožavatelja i epigona koji su pokušavali pisati kao oni“.
Bila je ovo, reći će pisac, najbolja reklama za književnost, lepa simbioza novinskog papira i proze. Fikcija, ali utemeljena u realnosti, jednostavna za čitanje ali ona posle koje se razmišlja, takva da, kako navodi Jergović, „svaka novinska priča predstavlja potencijalni roman“ – sve to naći će se, prvi put posle duže vremena u „redovnoj periodici“.
Najveći i najpopularniji pisci s ovih prostora u Nedeljniku će, na svakih petnaest dana, objavljivati priče. Biće to presek regionalne književne scene, kao i uvid u to gde je i kakva je savremena srpska (i regionalna) proza. Autori različitih generacija, poetika i pristupa pisanju, ideologija, vratiće pomalo zaboravljeni žanr u novine.
Među njima su Vladimir Tabašević, Mirjana Bobić Mojsilović, Vladimir Pištalo, Zvonko Karanović…
***
U rođendanskom izdanju Nedeljnika koji je na kioscima od četvrtka 8. oktobra čitajte novinsku priču pisca Dejana Stojiljkovića. Od ovog broja novinske priče se kroz Nedeljnik vraćaju u srpsku štampu, možete da ih čitate u svakom drugom broju Nedeljnika…
A u rođendanskom broju Nedeljnika i dva velika poklona – knjiga o Pavlu Vuisiću i Njujork tajms na srpskom