Novi album Tejlor Svift, The Tortured Poets Department, konačno je objavljen, a poruka naslova je zagonetna, kao što je i bilo najavljeno. U naslovnoj pesmi pomenuta je uticajna muzičarka i pesnikinja Peti Smit, zajedno sa Dilanom Tomasom.
Tekstovi pesama iz albuma, preplavljeni su stihovima o bolu, a na sličan način je o njima na društvenim mrežama pisala i sama Tejlor, prenosi The Guardian.
TTPD prikazuje kritičnu fazu u životu Tejlor Svift, koja se dogodila prošle godine, za vreme njene turneje Eras, koja je spolja izgledala savršeno. U pesmi je predstavljeno kako to izgleda raskinuti šestogodišnju vezu i biti sa „zabranjenim“ ljubavnikom, čovekom sa lošom reputacijom. O tome ona posebno peva u pesmi But Daddy I Love Him, koja je očigledno posvećena Metiju Hiliju. „Bio je haos, bio je veseljak“, peva Tejlor.
„Growing up precocious sometimes means / Not growing up at all“ – poenta je, kojom Svift sugeriše na činjenicu da pritisak odraslih, u doba odrastanja i sazrevanja, može da spreči to odrastanje, i dovede do represije koja može da eksplodira.
Tekstovi njenog novog albuma su poprilično, ali uzbudljivo nezreli. Sviftova priča o periodu svoje nesređenosti nakon velikog raskida. U pesmi Guilty as Sin? otkriva da joj je maštanje o nekom drugom, pomoglo da se oslobodi misli i opsednutosti njenim bivšim dečkom. A onda vas, pesmom Fresh Out the Slammer , u kojoj peva „Get the matches / Toss the ashes off the ledge“ – zaintrigira idejom gde sve dejtovi mogu da vas odvedu.
Posle više nedelja, koje je Tejlor provela pred budnim okom javnosti, ta Delulu era, koju joj je donela njena turneja, pronašla je svoj zvučni zapis – u albumu čiji tekstovi zvuče divlje i besprekorno, baš kao i njihove teme.
Od albuma Folklore i Evermore 2020, koproducenti svih njenih pesama bili su Džek Antonof i Aron Desner. I novi album, TTPD, je u velikoj meri delo ove dvojice producenata, a obojica su mu dali najbolje od svoje kreativnosti.
Pesmu I Can Do It With a Broken Heart – Tejlor je posvetila momentu kada joj je javnost, koja je bila besna zbog njenog druženja sa Hilijem, u neku ruku „otkazala ljubav“. TTPD je i satiričan, ali i optimističan, jer je prikazuje svu njenu želju i samopouzdanje da sprovede turneju Eras.
Album je, samim tim što odgovara širokim kriterijumima zabave, komercijalan, a s obzirom na veliku popularnost Sviftove, nikako ne može da prođe ispod radara. TTPD je zapravo dvostruki album, koji ima dodatnih 15 pesama na servisima za striming.
Tejlor Svift je danas veoma popularna na striming platformama, a pre deset godina je (sećate se?) povukla svoju muziku sa Spotifaja – kritikujući ga zbog „monetarne devalvacije muzike“. Tada je u tekstu za Wall Street Journal napisala da smatra da je vrednost albuma u „količini srca i duše koju je umetnik uložio u delo”. Vratila se 2017.
PesmeWho’s Afraid of Little Old Me?, Blank Space i Look What You Made Me Do, daju povod za pisanje medijima koji su zainteresovani za tračeve o njoj.
Naravno, Tejlor bi trebalo da piše o svom životu kako god želi. Svojim obožavaocima uvek na tacni daje skrivenu poruku, koju oni prepoznaju u svim njenim, čak i najnerazumljivijim stihovima. To je čak i sama rekla: „Navikla sam svoje fanove da se ponašaju kao da im ostavljam mrvice svuda“.
Koliko god neki delovi ovog albuma prekoravaju deo njene publike koja je spremna da je prihvati samo pod određenim uslovima, Tejlor i njeni fanovi još uvek su u tesnoj i neraskidivoj vezi.
Fanovima je ostavila „mrvice“ u pesmi The Alchemy, u kojoj peva „So when I touch down / Call the amateurs and cut ‘em from the team / Ditch the clowns, get the crown“ – a na njima je da sami zaključe da se radi o njenoj trenutnoj vezi sa Travisom Kelsijem, fudbalskim igračem Kansas City Chiefs-a.