U piku holivudskog prošlogodišnjeg štrajka crveni tepih u Veneciji ostao je neuprljan, tačnije netaknut. Međutim, ove godine, sa povratkom na posao svih glumaca, scenarista, reditelja… jarki tepih najprestižnijeg evropskog festivala, posle Kana, isprskan je „zvezdanom“ prašinom. „A listom“ filmskog sveta koji je do sada ostavio svoje otiske na mekanom tepihu potpalio je društvene mreže, opravdao epitet najprestižnijeg i pokazao šta je jedan filmski festival.

Krajem ovog tropskog leta na ostrvu Lido, gde se održava spomenuti festival, pored dolaska poznatih lica, iščekivalo se i još nešto. Zbog filmova „Čovek ptica“, „Zemlja nomada“, „Miljenica“, „Dina“, „Jadna stvorenja“ i još mnogo drugih, koji su premijerno prikazivani upravo u Veneciji, nakon čega je usledila nominacija pa potom i osvajanje Oskara, mnogi se nadaju da će i ovogodišnji festival moći da nasluti potencijalne kandidate za nagradu Američke filmske akademije. Filmovi sa političkom tematikom i neki od dokumentarnih filmova godine, zajedno sa filmovima koji su prožeti eksplicitnijim scenama takođe su stvari o kojima se pričalo uveliko pre nego što je festival otvoren.

„Beetlejuice Beetlejuice“ Tima Bartona, nastavak kultnog „Beetlejuicea“ iz 1988, svojom glumačkom postavom (Monica Bellucci, Jenna Ortega i Willem Dafo) i modnim izborom (ujednačeno crni, gde je samo Jenna Ortega vidno iskakala u svojoj crvenoj haljini od tila sa golim leđima) zasenio je sve i otvorio ovogodišnji festival. Međutim, uprkos utisku sa tepiha, ovaj film je nakon prikazivanja dobio najkraći aplauz do sada (nepuna četiri minuta). Bred Pit i Džordž Kluni su u svom „buddy“ vajbu stigli na festival. Njihov šarm, ležernost i stajling kupili su simpatije svih, ali njihov zajednički projekat „Wolfs“ pozdravljen je samo dva minuta duže od Bartonovog „Beetlejuicea“.

Premijerno je prikazan i film Andželine Džoli, pozdravljen ovacijama u trajanju od devet minuta, zbog čega su ljubitelji pop kulture iščekivali da vide i malu neprijatnost sa crvenog tepiha, ali su organizatori to vešto izbegli.

Pored filmova, fokus je svakako i na izboru odevnih kombinacija svih gostiju festivala. Dugačke haljine koje prate figuru bile su izbor ženske populacije, dok su klasična crna odela bila izbor suprotnog pola. Bilo je naravno izuzetaka, ali najuočljiviji, i na tepihu i u bioskopskoj sali, bio je Španac koji je svoje ime ugravirao u filmskom svetu još od devedesetih godina prošlog veka. U roze odelu sa crnim naočarima, Pedro Almodovar je uz Džulijan Mur, u zlatnoj haljini, i Tildu Svinton, u Šanelovom sivom kompletu, prošetao crvenim tepihom Venecije.

Njihov film „The Room Next Door“, koji govori o ponovnom povezivanju dveju prijateljica dok jedna boluje od terminalnog raka i koji povlači pitanje eutanazije, premijerno je prikazan na ovom festivalu. Nakon poslednje scene, usledio je aplauz koji je pobedio „The Brutalist“, koji je dobio 12-minutne ovacije, „Mario“, koji je dobio osmominutne ovacije, i „The Order“, koji je dobio sedmominutne ovacije. Najduži pozdrav publike do sada, dobio je upravo ovaj film, i trajao je nešto malo duže od 17 minuta.

„Postoji ogromna životna snaga u filmovima Pedra Almodovara, i to je ono čega su svi svesni. Kada ih gledate, skoro da možete da čujete otkucaje svojih srca“, rekla je Džulijan Mur. Odgovor publike je dokaz da su svi prisutni to zaista i osetili.

Takođe jedan od iščekivanij događaja na ovom festivalu bila je premijera filma Džoker 2 (Džoker: Ludilo u dvoje) i dolazak glavnih aktera Lejdi Gage i Hoakina Finiksa. Film je dobio 12-minutne ovacije publike, a na crvenom tepihu svojim izborom haljine zasenila, kao i uvek uostalom, Lejdi Gaga. U haljini Kristijana Diora, svoj izgled upotpunila je ukrasom od čipke koji je nosila na glavi, a za koji je bio zadužen Filip Trejsi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.