Sa novim vlasnikom Twitter-a, Elon Maskom, počelo je i primenjivanje novih pravila. U četvrtak je počelo uklanjanje plavih oznaka koje su pokazivale verifikaciju nekog naloga.

Mask, koji je prošle godine kupio ovu kompaniju, od samog početka se muči sa njenom profitabilnošću, i već mesicima u nazad najavljuje uklanjanje verifikacionih oznaka koje je on naziva nasleđenim plavim oznakama. Te oznake su pokazivale autentičnost naloga, pa su stajale uz profile poznatih ličnosti, novinara i profilima medijskih kuća. Sada će korisnici ove društvene mreže morati da plaćaju pretplatu, od osam dolarav mesečno, ukoliko žele da zadrže ili poseduju ovu plavu oznakicu. 

Ove izmene, koje su u četvrtak počele da se primenjuju, izazvale su haos na Tviteru. Mnogi korisnici najavili su da neće plaćati pretplatu, a većina njih se usaglasila sa time da će se povući sa ove platforme u potpunosti. Neprofitne organizacije, kao što su Human Rights Watch i NAACP, su takođe objavili da neće plaćati za svoju verifikaciju.

Odluka o ukidanju verifikovanih oznaka, podigla je zabrinutost porasta još većeg broja dezinformacija i pojava lažnog predstavljanja. Tako je u četvrtak, kada je odluka krenula da se primenjuje, počela da se pojavljuje gomila lažnih vladinih naloga, od kojih je veliki broj njih predstavljao kao Državna poreska uprava, a bilo je i onih koji su se predstavljali kao Džef Bezos, sa tvitom da raspušta Amazon, i Džon Mekejnom.

Tviter je prethodno najavio da će državni organi i vladine organizacije moći da se prijave kroz specijalni program, kako bi dobili besplatne plave oznake. Neki su već to pokušali, ali od Tvitera nisu dobili ni odgovor, a ni verifikaciju. Stručnjaci predviđaju, da ukoliko se ovo uskoro ne reši, može doći do povećanog broja prevara.

Ovaj problem lažnog prestavljanja traje od samog početka Maskovog preuzimanja Tvitera. Pa su zato u novembru morali da zaustave izmene programa, jer je došlo do velikog broja “verifikovanih” naloga koji su se predstavljali kao legitimni korisnici i organizacije. 

Kako znati da li nalog pripada osobi za koju se predstavlja?

Plave oznake verifikacije sada samo znače da osoba koja stoji iza tog naloga plaća pretplatu, a ne da je zasigurna to osoba za koju se predstavlja da jeste. 

Tviter je takođe najavio da će oznake dobijati samo profili sa imenom, prezimenom i slikom, koji su bili aktivni poslednjih trideset dana i stariji su od trideset godina. Oni koji su u skorije vreme menjali svoje slike profila, imena ili korisničkih imena neće moći da dobiju oznaku. 

Jedini način da sada proverite da li je nalog autentičan jeste da unakrsno uporedine sa ostalim sajtovima. 

Šta ovo znači za vladine naloge i naloge medijskih kuća?

Vladni nalozi, kao što su neke agancije, ili predsednik Džo Bajden, imaju sive oznake. Međutim sive oznake se ne pojavljuju kod svih političara, na primer premijer Australije je nema. Nalozi medijskih kuća sada imaju žute oznake, a ako njihovi nalozi i dalje izazivaju sumnju u legitimnost potrebno je uporediti naloge sa njihovim sajtovima.

Tagovi

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.