Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je da će nakon ponovnog pokretanja javnog prevoza u glavnom gradu na snazi biti oštrije mere u cilju sprečavanja širenja COVID-19.
On je na TV Pink podsetio da je gradski prevoz ukinut odlukom Vlade Srbije, na preporuku zdravstvenih stručnjaka, a da je socijalno distanciranje jedina mera koja sprečava širenje zaraze.
Vesić navodi da je lokalna samouprava već dobila preporuke Gradskog zavoda za javno zdravlje koje, između ostalog, podrazumevaju potpunu izolaciju vozača od putnika i zabranu prodaje karata u samom vozilu.
„Svi koji ulaze će morati da nose maske, ulaziće se na jedna a izlaziti na druga vrata, u vozilima će biti iscrtana mesta kako građani ne bi stajali jedni pored drugih. Uvešćemo i konduktere koji će procenjivati koliko ljudi ulazi i izlazi iz prevoza, kako on ne bi bio izvor zaraze“, rekao je Vesić.
On je naveo da je Grad Beograd spreman da u roku od 24 časa nakon što nadležne institucije dozvole pokretanje javnog prevoza pokrene sistem javnog saobraćaja.
(Beta)
KORONAVIRUS:
„KUĆNA IZOLACIJA“ – Uslovi za dobijanje i preporuke za ukućane
RADITE OD KUĆE? – Evo kako da olakšate sebi
ŠTA ZNAČI IMATI „KONTAKT“ SA ZARAŽENIM?
NAJVAŽNIJE STVARI KOJE BI TREBALO DA ZNATE O KORONAVIRUSU:
Koji su glavni simptomi koronavirusa i kako ga razlikovati od sezonskog gripa
Šta možete da uradite da biste smanjili rizik od zaraze koronavirusom (kako da se pripremite za COVID-19)
Izbegavajte rukovanje i ljubljenje
Šta je „samoizolacija“ i kada je bi je trebalo primenjivati
Da li maska pomaže i kada bi trebalo da je nosimo?
Kako funkcionišu brzi testovi za koronavirus?
Čuvajte se infodemije (najezde lažnih vesti). Na primer, psi i mačke ne prenose koronavirus…
Bobby
"Uvešćemo i konduktere koji će procenjivati koliko ljudi ulazi i izlazi iz prevoza, kako on ne bi bio izvor zaraze”, rekao je Vesić." Све што је потребно да дисциплинује грађане, градска власт ће спровести, али да дисциплинује себе и омогући превоз такав да аутобус не би био извор заразе, за то је потребно два до три пута више возила и следствено томе, полазака аутобуса. То је за ову градску власт и челнике јавног превозника, у овом тренутку "немогућа мисија". Према томе, као и обично, све ће се свести на бескорисно малтретирање грађана.
Bobby
Математика каже и ово. Просечна дужина зглобног аутобуса је око 18 'м, соло око 12 'м. Следствено томе, а узимајући у обзир минималну прихватљиву "социјалну дистанцу" од 2 'м, у зглобном аутобусу ће једновремено моћи да се превезе десетак путника, а у соло и тролејбујсима не више од по 6 - 7 путника ! И са озбиљним нарушавањем овог правила, чинећи тиме све претходно у дисциплиновању грађана бесмисленим, показује се колико је то неоствариво. Овом приликом је поново важно напоменути, поготово после оваквих бројева, да градски превозник никада није продавано, нити продаје карте за превоз. Претплатне карте, појединачне и ко зна шта још што они продају су само ваше право на превоз, али свакако не и обавеза превозника да вас превезе. Карта за превоз је нешто друго и представља уговор између вас и превозника да вас превезе тада и тада, на релацији тој и тој, какве су карте за међуградски превоз,... итд. Зашто је ово сада написано, зато што ће у оваквим условима, ваше право на превоз бити још више игнорисано, а у складу са идејама "заставника" Весића. Стога, добро размислите када следећи пут будете куповали "карту" за јавни превоз, да ли ћете више времена проводити на станицама, или у том јавном превозу.
Kondukter
Može,ako autobusi budu išli na svaka 2 min