U našoj zemlji zaštita životne sredine nije politički prioritet, nedostaje finansiranje, integralni pristup upravljanju prirodnim resursima.

U komunikaciji zaštite životne sredine potreban je zaokret.

Od tog uverenja smo krenuli kada smo napravili kampanju „Vila Divljina“: na onlajn platformama za oglašavanje smeštaja oglasili smo luksuznu kuću za odmor, nad vodom, s pogledom na raskošnu prirodu Uvca. Posetioci su usmeravani na istoimenu stranicu na Instagramu, gde otkrivaju da je „Vila Divljina“ fiktivni smeštaj koji ne sme da postoji na mestu na kojem je oglašen, jer je reč o specijalnom rezervatu prirode.

WWF je ovom kampanjom hteo da privuče pažnju na divlju gradnju u ovom rezervatu, ali i na istu tu pojavu u drugim zaštićenim područjima. Ona su najvredniji delovi naše prirode. Tamo gde je divljih vikendica sve više, divlje prirode je sve manje: međusobno se isključuju.

Priroda nam pruža sve – vodu, vazduh, zemljište, hranu, energiju. Čitava ekonomija zavisi od prirodnih resursa. Ako je biodiverzitet ugrožen – kao na primeru Uvca ilegalnom i neplanskom gradnjom – naše zdravlje i sredstva za život će se naći u opasnosti.

Ipak, mi taj svoj prirodni kapital nemilice rasipamo. WWF-ov „Izveštaj o životu na planeti“ pokazuje da način na koji se hranimo, koristimo energiju i finansiramo naša društva i ekonomije uništava prirodu. Neplanska gradnja, kao i širenje obradivih površina nauštrb šuma, prekomerni ribolov i seča drveća, urbani razvoj, neodrživo korišćenje energije, rudarstvo i zagađenje… uzrokuju gubitak staništa, čiste vode, povlačenje ili nestanak vrsta, čineći tako ekosisteme ranjivim. Njihovo dejstvo već osećamo, a u decenijama koje dolaze samo će biti učestalije i intenzivnije.

Opasnosti koje prete životnoj sredini su brojne i kompleksne, i niko ih ne može rešiti sam. Očuvanje biološke raznovrsnosti treba da bude prioritet svake države, a jedan od najboljih vidova je kroz zaštićena područja, koja su osnovni način da sačuvamo vrste i njihova staništa. Od ključnog je značaja i uključivanje osvešćenih i informisanih građana i građanki. Nadamo se da je ova kampanja, koju je videlo više od milion ljudi u Srbiji, barem nekima od njih, pomogla da naprave zao

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.