Mikro i mala preduzeća koja žele da pokrenu ili unaprede svoju online prodaju imaju priliku da se od 28. avgusta do 10. septembra prijave na besplatan #HowYouSellMatters edukativni program. Sva zainteresovana preduzeća imaće pravo na praktične savete iz oblasti kao što su digitalni marketing, online oglašavanje, mapiranje ciljnih grupa i unapređenje korisničkog iskustva. Ovaj program pokrenule su kompanije Visa i ICT Hub, u cilju pružanja podrške MSP sektoru u prevazilaženju posledica pandemije koronavirusa.
Čak 100 malih lokalnih firmi imaće mogućnost da kroz edukativna predavanja i radionice nauče sve što je potrebno da bi uspešno vodile svoje internet prodavnice. #HowYouSellMatters program deo je globalne Visa inicijative Where You Shop Matters, a prijave su otvorene na veb stranici: https://globalclient.visa.com/howyousellmatters.
“Mala i srednja preduzeća predstavljaju temelj svake privrede, a upravo ona su u najvećoj meri osetila posledice pandemije. Postojanje internet prodavnice je za mnoge predstavnike MSP sektora značilo pre svega kontinuitet poslovanja, ostvarivanje prihoda u vremenu kada su fizičke prodavnice bile nedostupne i kada je sve više kupaca prešlo na online. #HowYouSellMatters program pomoći će onima koji još nisu prisutni na internetu da usvoje nova znanja, alate i čuju više o iskustvima uspešnih preduzetnika. Prioritet kompanije Visa je da pruži MSP adekvatnu edukaciju i podršku, kako bi se što pre prilagodili novoj stvarnosti”, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.
#HowYouSellMatters edukativni program odvijaće se u dve etape. Prvi deo programa namenjen je za 100 firmi koje se prve prijave i podrazumeva online treninge i sastanke sa uspešnim preduzetnicima i stručnjacima iz oblasti online prodaje. Od izabranih 100, najmanje 10 preduzeća će u drugom ciklusu sa mentorima imati priliku da intenzivnije radi na razvoju sopstvenog biznisa.
„Rado smo se odazvali pozivu kompanije Visa kako bismo zajedno kreirali program koji u vremenu neizvesnosti uzrokovane pandemijom zaista može pomoći malim i srednjim preduzećima da razviju ili unaprede svoju onlineprodaju koja u mnogim situacijama trenutno predstavlja jedini bezbedni način za poslovanje. Internet prodaja predstavlja veliku priliku za domaću privredu baš zato što nije još uvek dovoljno razvijena i potencijal je nedovoljno iskorišćen. Infrastruktura, alati i najbolje prakse već postoje, a uz #HowYouSellMatters program preduzetnike i preduzeća ćemo uvesti u ovu oblast i pokazati im da prodaja preko interneta ne predstavlja nedostižan način prodaje ako se prate osnovni dokazani koraci i koriste oprobani alati“, izjavio je Kosta Andrić, izvršni direktor kompanije ICT Hub.
Gotovo 57 odsto potrošača koji robu i usluge nabavljaju putem interneta prestali su da kupuju online upravo usled lošeg iskustva.[1] Sa druge strane, istraživanja pokazuju da se skoro 90 odsto prodavaca takmiči na tržištu koristeći unapređeno korisničko iskustvo na svojim internet prodavnicama.[2]
[1] Izvor: https://c1.sfdcstatic.com/content/dam/web/en_us/www/documents/e-books/state-of-the-connected-customer-report-second-edition2018.pdf
[2] Izvor: https://www.invespcro.com/blog/customer-acquisition-retention/