Prvi utisak koji steknete jeste da im je važan svaki čovek. Zatvoreni na Teams razgovore zbog korone, sa druge strane ekrana čekaju ljudi iz samog vrha vivo hijerarhije. Raspoloženi da razgovaraju o onome što rade, o proizvodu koji nije samo to – mobilni telefon – već u paket uključuje i sve impresije i osećanja koja izaziva. Prvi čovek marketinga ove kompanije za Evropu, Sion Hvang, kaže da je trenutak za izlazak na evropsko tržište zakomplikovan koronavirusom, ali zrači optimizmom, uveren u kvalitet onoga što kompanija vivo nudi.
Iako su peti najpopularniji brend mobilnih telefona na svetu, spremni su da iznova ponavljaju priču o tome kako su pokrenuli svoj projekat i sa kojom vizijom. Upravo zbog toga što je „važan svaki čovek“.
„Brend smart telefona vivo osnovan je u Donguanu 2011. godine, a trenutno je na oko 111 miliona prodatih mobilnih telefona godišnje. vivo je prisutan u 40 država širom sveta, a sa ponosom možemo da kažemo i ‘Zdravo Srbijo’. U fokusu kompanije je trenutno razvoj mobilne kamere. Zbog toga se proširuje rad R&D centara – takozvanih vivo laboratorija – i kompanija sarađuje sa svetskim liderima u različitim oblastima, od Zeiss-a do Google-a.“
Koje poteze smatrate ključnim za širenje na evropskom tržištu i koliko vam je u tome pomogla saradnja sa kompanijama poput FIFA i UEFA?
vivo je imao odličnu saradnju i sa FIFA na Svetskom prvenstvu u Rusiji 2018. godine i sa UEFA za ovogodišnje Evropsko prvenstvo. To nas je učinilo vidljivim za veliki broj ljudi koji vole fudbal, a Evropljani, pa i ljudi u Srbiji fudbal stvarno obožavaju. Postoji nekoliko paralela koje je moguće povući između te igre i naše kompanije. Za početak, strast. Način na koji mi pristupamo razvoju naše kompanije i naših proizvoda sa sobom nosi isto toliko strasti koliko je navijači imaju za svoje timove. Fudbal je igra trenutka, a vivo želi da ponudi ljudima proizvod koji će im pružiti priliku da sve te važne i nezaboravne trenutke zabeleže kamerom svog telefona. Mi u vivo želimo „perfect shot“, a zar to nije ono što je i u fudbalu najvažnije? Mislim da je mnogo paralela i sličnosti.
Kako gledate na balkansko tržište i gde vidite svoju prednost u odnosu na konkurenciju?
Mi smo nešto drugačije podelili tržišta, na nešto veće celine. Balkan je u tom smislu deo našeg istočnog tržišta. Ono što smatramo svojom prednošću u odnosu na konkurenciju, svakako je jednostavnost. I u smislu dizajna i u smislu funkcionalnosti naših proizvoda. Pored toga, postoji jedna važna stvar u vezi sa našim poslovanjem. Iako razlikujemo tržišta, ne nudimo različite proizvode i na taj način ne „svrstavamo“ svoje korisnike. Za nas nije logično da proizvod jednog nivoa performansi prodajemo na jednom tržištu, a na drugom tržištu nudimo proizvod drugačijih performansi.
Kada kažete jednostavnost u smislu dizajna i funkcionalnosti, na šta tačno mislite?
Upravo to – jednostavan dizajn, jednostavno korišćenje. Naši proizvodi osmišljeni su kao uređaji koji će pratiti korisnike u svakodnevnom životu, za deljenje informacija i zabavu. Dužina trajanja i brzina punjenja baterije takođe pojednostavljuju funkcionisanje naših uređaja i njihovo korišćenje. Vrhunska kamera, na čijem razvoju i usavršavanju i dalje radimo, sa 48 megapiksela i mogućnošću 4K snimanja, takođe je deo naše ideje o funkcionalnosti i jednostavnosti korišćenja. Sve važne informacije se prikazuju jasno, a upravljanje je vrlo praktično i intuitivno.
Da li se to uklapa sa „benfen“ principom? Više puta ste isticali da je to princip kojim se vodite. Možete li da ga objasnite korisnicima u Srbiji?
Benfen je princip da radimo prave stvari, na pravi način. Taj princip primenjujemo na svim nivoima funkcionisanja kompanije – od razvoja proizvoda, do marketinga i prodaje. Otvorena komunikacija i iskrenost su logična posledica takvog principa gde je svaki čovek važan i gde se i ti glasovi osluškuju. Mnogi su nas pitali zašto smo baš u vreme pandemije koronavirusa odlučili da plasiramo svoje proizvode na evropsko tržište. Zašto nismo ranije, ili zašto nismo sačekali da sve prođe? Odgovor je upravo benfen. Ne žurimo nigde, radimo na tome da naš proizvod na jednostavan način nekome ulepša život i zbog toga nema potrebe da žurimo. Prave stvari, u pravo vreme.
Na kraju razgovora oni imaju pitanje za nas. Kako bismo ih mi posavetovali? Nakon 111 miliona prodatih telefona godišnje, zvuči nelogično da novinare pitaju za savet, ali kažu da je i to benfen, da je i to vivo princip.