Nedavno ste obeležili peti rođendan Addiko banke. Kakvi su dalji planovi?
Addiko banka već pet godina kontinuirano raste i razvija se kao lider na tržištu digitalnih usluga i naš je cilj da nastavimo i usavršimo svoje bankarske proizvode i rešenja. Lični kontakt sa klijentima nam je veoma važan, ali kanali komunikacije evoluiraju, pa nam je primarni fokus unapređenje sveukupnog digitalnog iskustva korisnika. Zadovoljstvo naših klijenata je u centru pažnje u našim nastojanjima da digitalne proizvode i usluge učinimo dostupnim u svakom trenutku i na svakom mestu. Na primer – za naše klijente vikendi nisu prepreka ukoliko im se ukaže potreba da apliciraju za keš kredit, jer je putem naše aplikacije moguće podneti zahtev za kredit i dobiti odobrenje za svega nekoliko minuta, 365 dana u godini. Ukratko rečeno, ne može biti jednostavnije i brže.
Kako sagledavate aktuelni trenutak na domaćem bankarskom tržištu koji karakterišu dinamične integracije i ukrupnjavanje kapitala?
Ukrupnjavanje kapitala se neretko u javnosti tumači negativno, ali zapravo može imati izuzetno pozitivne efekte po bankarski sistem i domaću privredu. Globalna pandemija je ubrzala neke od skorašnjih integracija, ali one bi se svakako desile pre ili kasnije, pa možemo očekivati da će se slične promene dešavati i u narednom periodu. Manji broj aktera na tržištu ne znači da idemo ka nekoj vrsti bankarskog oligopola niti da će biti manje konkurencije, naprotiv. Digitalizacija je sada svima u fokusu, pa možemo očekivati da će novonastala situacija doneti značajne inovacije bankarskih usluga i unapređenje iskustva za krajnje korisnike.
Da li se u 2021. godini očekuje usporavanje rasta privrede uz novi talas – kakva je vaša prognoza globalnih i lokalnih trendova?
Kada sam prošle godine prognozirao da će se privredni oporavak kod nas i u svetu odvijati brže nego što se očekuje, mnogi su bili skeptični. Danas sam još više optimističan, jer snaga ekonomije se ne ogleda u prevenciji potencijalnih kriza, kojih će uvek biti u različitim oblicima, već u kapacitetu da se krize prevaziđu brzo i efikasno. Poučeni prošlogodišnjim iskustvom, verujem da Srbija ima izuzetno povoljnu poziciju za dalji rast privrede. Turbulencija će sigurno biti, ali svaki sledeći talas ćemo dočekati spremniji, kontinuirano razvijajući nove tehnologije koje nam omogućavaju da se ekonomski procesi neometano odvijaju, čak i u vanrednim okolnostima.
Addiko banka je među prvima razumela važnost digitalizacije poslovanja u novoj realnosti na koju se navikavamo. Kako ljudi prihvataju mogućnosti da sve transakcije obave onlajn?
Pandemija koronavirusa je umnogome doprinela tome da ljudi uvide koliko stvari mogu da obave online, bez fizičkog kontakta. Digitalna interakcija je postala deo svakodnevice – od naručivanja hrane i prevoznih usluga, sve do obrade keš kredita. Koliko naši klijenti prihvataju nove tehnologije govori podatak da je u prethodnom periodu više od 94 odsto transakcija fizičkih lica bilo obavljeno digitalnim putem, dok je za pravna lica taj procenat još veći. Ti trendovi se neće promeniti, nego će se i dalje razvijati da budu još brži i efikasniji. Izuzetno sam ponosan što je Addiko banka uvek išla korak ispred vremena, omogućavajući svojim klijentima kompletnu paletu digitalnih bankarskih proizvoda i usluga i pre nego što je to postalo neophodnost u današnjim uslovima. Mi svojim klijentima zaista možemo da ponudimo banku na dlanu i to je ono što nas izdvaja.