Jasna komunikacija, timski rad i transparentnost nikada nisu bili važniji za uspjeh tvrtke nego što su to u ovom periodu. Posvećenost internoj komunikaciji, transparentno, odgovorno i inkluzivno ponašanje kompanija te sve kreativnija komunikacija kompanija kroz društvene medije obilježava ovo specifično razdoblje. Zašto?

Interna komunikacija – dramatičan porast broja zaposlenika koji rade kod kuće prošle je godine interne komunikacije stavio u fokus kao nikada prije. Sigurna sam da će važnost koja se pridaje ovom kanalu komunikacije rasti i narednih godina, a timovi za internu komunikaciju cijenit će se kao strateški savjetnici na izvršnoj razini. Činjenica da danas ništa interno zapravo ne ostaje interno ubrzava ovaj trend, te je vitalno slati iste poruke internoj i eksternoj publici a granice među te dvije publike nestaju.

Održivost i transparentnost – potreba za informiranjem stakeholdera na temu održivosti kompanije izuzetno je narasla i tvrtke su sve više usredotočene na komunikaciju ciljeva i rezultata u području održivog razvoja. Transparentnost se očekuje i traži u svim industrijama a odgovorni brendovi dvostruko brže rastu, kako govore pokazatelji.

Društveni mediji i stvarni sadržaj – 2020. godine zabilježen je ogroman porast streaminga uživo na društvenim mrežama. Mislim da će se to svakako povećavati i u narednom periodu, a kompanije će taj vid komunikacije koristiti posebno kod proaktivnosti svojih lidera. Sadržaj koji lideri donose bit će tvrtkama neprocjenjiv, jer ovo je vrijeme „stvarnog“ sadržaja na kojem se nalaze „stvarni“ ljudi koji žive „stvarnim“ životom.

***

Maja Bađin Georgijević, menadžer korporativnih komunikacija, Mlekara Šabac A.D.

Koliko smo kreativni u komunikacijama, solidarni kada je najteže, inovativni u kratkim rokovima – pokazala je upravo situacija sa pandemijom COVID-19. Brza, efikasna i na zaposlene usmerena komunikacija bila je nešto što je najveći broj kompanija na svetu pokušao da sprovede na „tri, četiri, sada!“ princip reagovanja. Sve je prešlo online, pitanje je bilo samo da li preferirate da se čujete i vidite putem Teams-a, Zoom-a, Skype-a, Viber-a… Za mene lično, najveću konekciju sa ljudima osećala sam kada smo tokom vanrednog stanja kreirali komunikaciju putem varjača i šerpi, kao glasnu podršku zdravstvenim radnicima na prvoj liniji udara pandemije. To je bila očaravajuća galama i muzika za uši istovremeno!

Više od godinu dana kasnije, vidi se naša iskonska potreba za socijalnim kontaktom i komunikacijom uživo. Iako bih volela da ova „stara“ dobra normalnost ostane što duže na snazi, bojim se da će me budućnost demantovati i da nas čeka dalji razvoj i navigacija online komunikacije.

Ali šta god da nam budućnost donosi, ipak iskreno verujem da bez istinske empatije i međusobnog truda da se razumemo neće biti ni uspešne komunikacije – bilo uživo, ili online.

***

Jovana Antović, rukovodilac za javne politike i korporativne komunikacije, Metro Cash&Carry Srbija

Pandemija je pokazala da je svrsishodna samo ona komunikacija koja je pravovremena i utemeljena na činjenicama, što su i osnove svake krizne komunikacije. Krizu „živimo“ već više od godinu dana i verujem da se svako istupanje, bilo interno ili eksterno, mora oslanjati na realnost i situaciju u kojoj se nalazimo. To znači da više nego ikada moramo razumeti očekivanja javnosti, zaposlenih, kupaca i partnera i usmeriti se ka temama koje su za njih važne. U tom smislu, verujem da ćemo i u periodu pred nama sve više biti okrenuti razumevanju konteksta i usklađivanju naših komunikacionih aktivnosti sa dešavanjima oko nas, jer samo tako ostajemo relevantni za svet oko sebe.

To sve ne isključuje potrebu da budemo usmereni na osnaživanje reputacije ili pozicioniranje kompanija u određenim oblastima, već da se takve aktivnosti moraju planirati sa više pažnje i kroz nove kanale.

***

Bojana Tošić Bajić, Communication and Sustainability Specialist, Ženeva

Pandemija nas je primorala da brzo ovladamo novim tehnologijama u komunikaciji. Digitalni mediji će sigurno ostati najvažniji alat a recept za uspeh ostaje isti, vrednost sadržaja za našu publiku i dvosmerna komunikacija.

Ipak, društveni mediji i digitalni alati nikad neće moći da zamene lični kontakt i „face to face“ interakciju. Mislim da nam je upravo ova pandemijska otuđenost to i pokazala.

***

Marija Ilić, marketing menadžer, Knauf Insulation

Iz perspektive multinacionalne kompanije koja ima svoju proizvodnju u Srbiji i veći broj zaposlenih, razlikujemo interne i eksterne komunikacije:

– Eksterno, ka klijentima i svim zainteresovanim stranama, budućnost je posvećena brzoj i ‘korisnoj’ komunikaciji – u industriji građevinskih materijala je najvažnije da informacije i poruke koje plasiramo budu validne i odmah upotrebljive – na taj način sebe pozicioniramo kao pouzdanog eksperta i tržišnog lidera.

– Interno, komunikacija će sve više biti usmerena ka integraciji rada različitih sektora i razbijanju takozvanih silosa, te ka mentalnom zdravlju i balansu između poslovnog i privatnog života. Mnoge kompanije su već shvatile da su njihovi ljudi na prvom mestu – i da se mora dopreti do svakog zaposlenog – kroz interne društvene mreže, ankete zadovoljstva, korisne treninge i konstantnu animaciju i podizanje motivacije radne snage.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.