Iako je Završni izveštaj o medijskom praćenju decembarskih izbora, koji obuhvata monitoring komercijalnih televizija i izborne kampanje za najvažnije emitere, usvojen još u julu ove godine, Savet REM-a nije ga objavio ni više od mesec dana nakon što je bio postavljen na dnevni red.

Udruženje novinara Srbije (UNS) mesecima pokušava da dobije pristup izveštaju, ali do sada bez odgovora. U međuvremenu, izveštaj, u koji je UNS imao uvid, a koji REM skriva od javnosti, ukazuje na veliku nesrazmeru u vremenu posvećenom različitim učesnicima izbornog procesa na komercijalnim nacionalnim televizijama.

Prema podacima iz izveštaja, lista „AV – Srbija ne sme da stane“ dominirala je programom ovih televizija.

Izveštaj takođe pokazuje da su teme i tonovi izveštavanja tokom izborne kampanje na svim nacionalnim televizijama bili u velikoj meri jednostrani: o opoziciji se izveštavalo uglavnom u negativnom kontekstu, dok je vlast prikazana u izrazito pozitivnom svetlu.

Prema metodologiji koju je primenio REM, posebna pažnja posvećena je pojavama državnih funkcionera, navodi se u saopštenju UNS-a. Sve komercijalne televizije izveštavale su o aktivnostima predsednika Srbije i drugih predstavnika vlasti.

Na TV Pink predsednik Aleksandar Vučić bio je zastupljen skoro 14 sati u programu, isto toliko na B92, na TV Happy 6,5 sati, a na TV Prva 5,5 sati, što je ukupno 40 sati na televizijama sa nacionalnom frekvencijom, odnosno skoro dva cela dana.

Ako se ovome doda učešće liste AV – Srbija ne sme da stane, te analitičara koji su govorili afirmativno o vlasti, dobija se podatak o apsolutnoj medijskoj dominaciji predsednika i liste AV – Srbija ne sme da stane.

Izveštaj pod nazivom „Izbori 2023, nadzor i analiza programa pružalaca medijskih usluga tokom izborne kampanje za republičke, pokrajinske i lokalne izbore“, na više od 200 strana pruža detaljan statistički i analitički prikaz monitoringa Javnih servisa RTS i RTV, nacionalnih komercijalnih emitera (Pink, Happy, Prva, B92), te kablovskih pružalaca medijskih usluga (N1, Nova, K1 i Al Jazeera), uz završna razmatranja.

TV Pink

Prema podacima koje je obradio REM, u programu posvećenom izborima na TV Pink procentualni udeo liste AV – Srbija ne sme da stane višestruko je veći (čak 15 puta) od drugoplasirane liste Ivica Dačić – premijer Srbije.

Lista AV – Srbija ne sme da stane bila je zastupljena sa više od 18 sati programa, dok je udeo svih ostalih učesnika zajedno iznosio oko četiri sata.

Lista Srbija protiv nasilja bila je zastupljena sa svega 23,5 minuta programa u 45 dana kampanje.

Gostovanjima analitičara, koji su mahom negativno govorili o opoziciji, a afirmativno o vlasti i predsedniku Srbije, bilo je posvećeno čak 28 sati programa.

Samo u „Nacionalnom dnevniku“, za 45 dana kampanje, lista AV – Srbija ne sme da stane bila je prisutna skoro 5 sati, a drugoplasirani Ivica Dačić – premijer Srbije 42 minuta. Lista Srbija protiv nasilja upola manje – 21 minut.

Više od dva sata programa u „Dnevniku“ ukupno, i to svakodnevno, emitovan je afirmativan sadržaj o uspesima vlasti, infrastrukturnim i energetskim projektima, saobraćaju i zdravstvu, podaci su iz Izveštaja.

TV Happy

Na TV Happy na prvom mestu po zastupljenosti je lista AV – Srbija ne sme da stane, sa blizu 20 sati učešća, druga je lista dr Vojislav Šešelj – SRS sa 6 sati, dok je na trećem mestu lista Ivica Dačić – premijer Srbije sa blizu tri sata učešća u izbornom programu.

Listi Srbija protiv nasilja bilo je posvećeno 40 minuta u čitavoj izbornoj kampanji.

Gosti analitičari u programu Happy televizije sa negativnim stavovima o opoziciji zauzeli su više od 24 sata izbornog vremena.

TV B92

Na televiziji B92 analitičari su podržavali vlast i kritikovali opoziciju u ukupno deset sati programa.

Lista AV – Srbija ne sme da stane bila je prisutna u 12,5 sati programa, dok je na drugom mestu lista dr Vojislav Šešelj – SRS ostvarila daleko manje učešće – 37 minuta programa. Lista Srbija protiv nasilja bila je na programu ove televizije prisutna 19,46 minuta. Narodna stranka- Siguran izbor,ozbiljni ljudi bila je zastupljena svega šest minuta, a Mi – glas naroda, prof.dr Branimir Nestorović 4,5 minuta u izveštavanju o izbornoj kampanji.

TV Prva

I na TV Prva lista Srbija ne sme da stane daleko je najzastupljenija – osam sati programa, na drugom mestu je koalicija Dobro jutro Srbijо – 55 minuta učešća, a na trećem Srbija protiv nasilja sa udelom od 47 minuta.

Mnogo propagande, malo novinarskih izveštaja

Služba za nadzor i analizu posebno u Izveštaju ističe kao praksu televizija da u izbornim blokovima emituju stranački materijal, sa istaknutim brojem izborne liste i ostalim stranačkim obeležjima, poput slogana koji su korišćeni u predizbornim oglasnim porukama.

Skoro svi praćeni pružaoci medijskih usluga emitovali su, umesto novinarskih izveštaja o izbornim aktivnostima stranaka i koalicija, gotov izborni programski sadržaj koje su pripremili izborni štabovi stranaka i koalicija, piše u Izveštaju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.