Naprednjački barometri sigurno su izmerili stepen energije na Vučićevim predizbornim skupovima – odnos dobrovoljnog i prinudnog prihvatanja harizme. I ta proporcija, zaključak je, zahteva pojačanu budnost, odnosno oprobanu medijsku strategiju „spržene zemlje“, jače detektovanje „unutrašnjeg neprijatelja“, te promovisanje rezultata „zlatnog doba“. Vučićeva kampanja se vodi kao krizni menadžment. Cilj je ubediti svoje pristalice, a još više opozicione da se sve unapred zna, te da izbore samo rutinski treba sprovesti do kraja.
Janez Janša je stari naprednjački partner iz Slovenije. Sad se kao neki „Janša plus“ u Vučićevu kampanju uključio Slovenac Aleksandar Čeferin, predsednika UEFA. I to u društvu Zorana Jankovića, gradonačelnika Ljubljane. Što je podsetilo na nekadašnje spekulacije da bi Janković mogao biti Vučićev gradonačelnik Beograda (Čeferin i Janković bili su specijalni gosti fudbalskog meča Srbija–Bugarska na otvaranju stadiona u Leskovcu). Nije baš kao novogodišnja turneja „četiri skakaonice“, ali je Vučićeva turneja „tri stadiona za dva dana“ (Loznica, Zaječar, Leskovac), do sada najinventivniji, najmanje turoban i preteći deo kampanje. Pri čemu opozicija uleće u klasičnu zamku ne poštujući osnovno pravilo – nikada ne napadaj ono što je izgrađeno nezavisno od toga da li ta izgradnja ima realne svrhe.
Vidno uživajući u svojoj „stadionskoj groznici“ (o kako je dobra istoimena knjiga Nika Hornbija), Vučić je najavio u Zaječaru u društvu Čeferina, da će nacionalni stadion u Beogradu biti završen do 1. decembra 2026. Vučić upravo sugeriše biračima da se do 2026. ništa neće bitno politički promeniti. Ako se stadion zaista završi i UEFA prihvati da se 2026. tu igra finale Lige Evrope, to valjda podrazumeva i projektuje personalni sastav počasne lože na stadionu. Gde je siguran samo jedan.
CEO TEKST PROČITAJTE U NOVOM BROJU NEDELJNIKA, KOJI JE U PRODAJI OD ČETVRTKA, 23. NOVEMBRA, NA SVIM KIOSCIMA I NA NSTORE.RS