Uoči svog 60-og rođendana, bivši izvršni direktor kompanije Coca-Cola i biznismen Kreg Kohon krenuo je na šetnju dugu 4.000 kilometara od Londona do Istanbula u kampanji za uklanjanje ugljenika. Prošetaće Srbijom od 15. aprila do 7. maja (ruta ispod teksta).

U najnovijem izveštaju IPCC-a kaže se da ne postoji način da se zadrži zagrevanje na 1,5 stepeni bez eliminisanja ugljenika koji je već u našoj atmosferi. Malo je verovatno da će sama prirodna rešenja biti dovoljna.  U isto vreme, tehnološka rešenja za eliminaciju ugljenika moraju da se temeljno regulišu. Pa zašto svi ne govore o uklanjanju ugljenika?

Jedan čovek je na misiji da to promeni. Craig Cohon, 59-godišnjak iz Kanade, udružio je snage sa globalnim pokretom mladih ReEarth Initiative kako bi pokrenuo novi globalni razgovor o uklanjanju ugljenika.

Kreg ne samo da je uložio svoj penzioni fond u rešenja za uklanjanje ugljenika, već šeta od Londona do Istanbula preko 82 grada i mesta da bi podigao svest o ovoj temi. Usput, on šeta i razgovara sa gradonačelnicima, izvršnim direktorima, aktivistima, naučnicima i kreatorima politike o mogućnostima i izazovima uklanjanja ugljenika.

Putovanje “Walk it Back”

Ovaj kanadski preduzetnik je 3. januara peške krenuo iz Londona na petomesečno putovanje tokom kojeg će preći 4.000 km po Evropi, preko Velike Britanije, Francuske, Belgije, Nemačke, Poljske, Češke, Austrije, Slovačke, Mađarske, Srbije, Bugarske, Grčke i Turske.

U Istanbul bi trebao da stigne 5. juna, na svoj šezdeseti rođendan, koji je ujedno i Svetski dan zaštite životne sredine.

Kohon će 15. aprila preći mađarsko-srpsku granicu i stići u Gornji Tavankut. U Beograd će stići 22. aprila i krenuti ka Bugarskoj 7. maja.

Priča Krejga Kohona

Godinama je Krejg Kohon putovao svetom zastupajući velike kompanije kao što su Coca-Cola i Cirque du Soleil, pre nego što se, pre trinaest godina, preselio na baržu ukotvljenu na obalama reke Temze. Godine 2022. Krejg je pokrenuo kampanju walk it back tako što je postao prvo privatno lice koje je uradilo ličnu reviziju doživotne potrošnje ugljenika nakon UN-ove konferencije klimatskim promenama (COP26). Tokom tog procesa izračunao je do najsitnijih detalja koliko je tona ugljenika samo on emitovao tokom svog brzog života (odmori, mnogobrojni letovi avionom i konzumacija hamburgera).

Prošlog novembra je otplatio ono što on naziva svojim dugom planeti Zemlji, odnosno donirao je preko milion dolara iz svog ličnog penzionog fonda projektima za eliminaciju  ugljenika.

Promena toka klimatske istorije

Kampanja walk it back postavlja pitanje kako se eliminacija ugljenika trenutno percipira i podržava na globalnom nivou, dok, u isto vreme, poziva na širi dijalog, koordinaciju, sticanje znanja, upravljanje i ulaganje u odgovarajuće sektore kako bi se rešenja za eliminaciju ugljenika primenila sigurno i brzo.

Kohon kaže: „Kao i mnogi ljudi iz moje generacije, godinama nisam imao pojma o opasnosti koju donose klimatske promene, ali kada sam saznao da sav ugljenik koji smo emitovali tokom svojih života nije eliminisan, počeo sam da istražujem na koji način to može da bude

urađeno. Ono što sam otkrio jeste da je moguće izbaciti ogromne količine CO2 iz atmosphere, ali da je za to potrebno mnogo dobre volje i ulaganja. Tehnologija postoji i stalno se usavršava, ali moramo budemo brži i bolji u njenoj primeni, da delujemo pošteno i u velikim razmerama. Ako uspemo u ovome, verovatno ćemo uspeti i da promenimo tok klimatske istorije.”

Formiranje zajednice oko procesa eliminacije ugljenika

Osnivači kampanje su uspostavili saradnju sa omladinskim klimatskim aktivistima ReEarth Initiative i mrežom gradskih lidera United Cities and Local Governments. Ostali partneri u kampanji su klimatska platforma Patch, banka EFG i investiciona firma Searchlight Capital.

U novembru 2022. walk it back je objavio rad pod naslovom “Getting to Net Negative” koji naglašava kritičnu ulogu koju gradovi imaju u eliminaciji ugljenika. Kohonova šetnja će biti propraćena specijalnim događajima koji će se održati u 10 gradova duž njegove pešačke rute, a kojima će prisustvovati i donosioci odluka u tim gradovima. U Londonu, na primer, jedna od neiskorištenih mogućnosti za sekvestraciju ugljenika uključuje pošumljavanje zelenog pojasa, odnosno 1.269.800 hektara zemlje koja okružuje grad, a koje će doneti neverovatne koristi u smislu pročišćavanja vazduha i poboljšanja fizičkog i mentalnog zdravlja stanovnika Londona.

U sklopu ove putujuće kampanje, od početka njegove šetnje 3. Januara do danas, Krejgu Kohonu se na putu pridružilo mnogo šetača (izvršni direktori, umetnici, novinari, klimatski aktivisti i obični građani).

Krejg i njegova kampanja walk it back stižu u Beograd 22. aprila zajedno sa putujućom izložbom koja će biti postavljena u recikliranim transportnim kontejnerima, a koja će prikazati različita rešenja za eliminaciju ugljenika.

Dođite i sami istražite kako izgleda eliminacija ugljenika, a zatim se pridružite Krejgu u razgovoru sa lokalnim stručnjacima sa kojima će pričati o obećanjima datim u vezi eliminacije ugljenjika i opasnostima vezanim za sam process.

Ko je Craig Cohon?

Craig Cohon je globalni društveni preduzetnik i ambasador i osnivač „Walk it back“, nove globalne ekološke kampanje koja podstiče dijalog o uklanjanju ugljenika.

Kohon je vodio 14-godišnju karijeru na nivou izvršnog direktora u kompaniji Coca-Cola, prvo u Moskvi 1990. godine, a zatim je vodilo svoju marketinšku diviziju Sovjetskog Saveza i Severne Evrope, kasnije kao direktor brenda Coca-Cole širom sveta i evropski direktor strategije učenja. Zatim u 2000. godine bio je zamenik predsednika  za severozapadnu Evropu, operativnu jedinicu vrednu 1,2 milijarde dolara.

Od 2000. do 2008. Kreg Kohon je kreirao i vodio međunarodni razvoj savetodavne firme koja je izgradila poslove u Indiji i Africi. Ovo je uključivalo First Energi, kompaniju alternativne energije sa sedištem u Indiji koja primenjuje biomasu i gasifikaciju tehnologija za grejanje u ruralnim domovima, obezbeđujući komercijalno kuvanje preko milion kuhinja. Stvoren je sa BP-om i formiran kao nezavisni entitet u 2009. Takođe je pomogao u vođenju stvaranja Reuters Market Light, tehnološke kompanije koja pruža rešenja za podršku odlučivanja u poljoprivredi koja su poboljšala produktivnost I profitabilnost za preko 3,3 miliona indijskih farmera. Obe kompanije su fokusirane na održivost i smanjenje siromaštva kroz komercijalne inovacije i imaju od Svetskog ekonomskog foruma u Davosu priznanje da su  tehnološki pioniri.

Kreg Kohon je bio generalni direktor i izvršni potpredsednik Cirkue du Soleil Rusija od 2006. do 2016. Doveo je dvanaest visoko cenjenih međunarodnih emisija u 14 ruskih gradova, pomogli su u razvoju prvog ruskog elektronskog sistema za prodaju karata, igrali su značajnu ulogu u transformaciji poslovanja sa živom zabavom u zemlji. Kada je krenuo na svoje trenutno ekološko putovanje, Kohon je odstupio sa svoje najnovije profesionalne obaveze kao izvršni direktor za strategiju u ApiJect Sistems Corp i predsednik kompanije Vern Again, prve zatvorene petlje za recikliranje tekstila na svetu kompanija (sada u većinskom vlasništvu H&M-a) – pozicija koju je obavljao u poslednjoj deceniji, budući da je bio njihov pravi anđeo investitor u 2010. godini.

Krejg Kohon je 2022. pokrenuo „Walk it Back“, globalnu ekološku kampanju o uklanjanju ugljenika I ima lični izazov da preokrene svoj lični doprinos zagađenju. Walk it Back podržava lokalne gradske projekte koji ubrzavaju napore u uklanjanju ugljenika u energetici, transportu, industriji, poljoprivredi, okeanima i zgradama. Cohon trenutno hoda 4.000 km kroz Evropu da se sastane sa donosiocima odluka, ekoloških stručnjaka i građana lično. Dana 04. juna će završiti šetnju Istanbulom.

Kohonov empatični liderski duh prepoznao je Svetski ekonomski forum koji ga je 2000. proglasio „Globalnim liderom sutrašnjice“. Potom je proveo 6 meseci radeći sa svojim osnivačem Klausom Švabom na restrukturiranju svog izvršnog rukovodstvenog tima.

Kohon je dobio počasni doktorat ekonomije od Moskovskog internacionalnog univerziteta, a diplomirao je liberalne umetnosti na Univerzitetu Zapadnog Ontarija. Dobio je školsku nagradu za izuzetne alumniste 2004. godine, a trenutno je u njihovom Međunarodnom odboru. Takođe je u Počasnom odboru za istraživanje nauke Društva u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Kohon ima dvoje odrasle dece, živi na renoviranoj belgijskoj barži na reci Temza u Londonu, a vreme provodi u svom domu u Stokholmskom arhipelagu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.