U razgovoru sa Žarkom Sakanom, direktorom agencije New Moment saznali smo kako je kod njih u agenciji protekla ova godina, kakvi su planovi za narednu i koji je je to recept za poslovni uspeh.

  • 2020. se polako bliži kraju, šta Vam je sve donela ova godina i kako bi ste ocenili rad Vaše agencije tokom godine?

2020 godina je puna neizvesnosti. Sve što smo do sada radili, modeli i način poslovanja, čak i način života doveden je u pitanje. Prirodno je da se pitamo da li smo na dobrom putu i da li radimo stvari ispravno, ali mislim i da puno lutanja i previše razmišljanja o raznim opcijama može da zbuni čoveka , a pogotovo ako je na rukovodećoj funkciji.

Naša kompanija ima 250 zaposlenih u 9 zemalja, 100 ljudi u Beogradu i svi živimo kao jedna prodica. Mi radimo na Balkanu i naučili smo brzo da se adaptiramo na krize i stalne promene. Tako je bilo i sa ovom krizom. Uspeli smo da održimo skoro sve zaposlene i da klijentima nudimo isti nivo usluga kao i do sada. Godina je neobična za sve, pa tako i za oglašivače koji su se susreli sa do sada neviđenom situacijom i nemogućnošću planiranja poslovanja. To je rezultiralo ozbiljnim smanjenjem budžeta za oglašavanja i drastično smanjilo prihode agencije u Srbiji, ali i u svim zemljama regiona.

  • Koliko Vam se posao razlikuje u odnosu na prethodne godine, šta se promenilo, a šta je ostalo isto?

Suština posla ostaje ista. Kreativnost je na prvom mestu , a inovacije i novi način razmišljanja su pogotovo potrebni tokom kriznih situacija. Naš cilj je da razmišljamo na koji način brendovi klijenta mogu da rastu i povećavaju svoju vrednost i to se nije promenilo. Okruženje se menja i meni je drago da se digitalna transformacija ubrzala i da smo svi i agencije i klijenti stavili fokus na digitalne komunikacije i život brenda u digitalnom okruženju.

Promenilo se što radimo od kuće i što se viđamo preko skypa, zooma i ostalih platformi. Nedostaje nam ljudski kontakt, energija između zaposlenih i taj poseban New Moment spirit. Mi smo porodična kompanija i želimo da zadržimo taj duh i način poslovanja. Naš posao je strast i zabava pored napornog i stručnog rada. Sada je naporan i stručan rad na prvom mestu, a ostalo nije u fokus ali nadam se da će se to od proleća promeniti.

Pošto imamo agencije u svim exYu zemljama plus Bugarskoj i Albaniji vidim da je svuda teška situacija i da su svi naši offici pogođeni na manje više sličan način. Neke zemlje dobjaju više pomoći, neke manje i struktura klijenta je drugačija po zemljama, pa je pad prometa različit, ali se desio na svim našim tržištima.

  • Kakva su Vam očekivanja za narednu godinu?

Očekujem da će prvi kvartal naredne godine biti težak, poslovno i mentalno. Nadam se oporavku u drugom kvartalu, ali mislim da će i naredna godina biti usporena i da se nećemo skroz vratiti na nivo od pre krize. Mi smo se prilagodili na novi način funkcionisanja i imamo puno projekata koje smo započeli ove godine i očekujemo rezultate sledeće i narednih godina. Radićemo dodatno u sferi obrazovanja, razvoja digitalnih struktura, društveno odgovornih projekata, filmske produkcije i delovanja iz svih sfera ljudskog duha. Nadam se da ćemo sredinom sledeće godine ponovo otvoriti New Moment Galeriju i raditi na promociji kulture i mladih umetnika.

  • Vaša agencija godinama unazad osvaja nagrade, i ove godine DSOJ je proglasio New Moment agencijom godine u kategoriji velikih agencija. Koliko Vam znači ova nagrada?

Mi već dugi niz godina osvajamo značajnu titulu PR agencije godine u Srbiji. Mi radimo srcem i trudimo se da svaki projekat bude drugačiji, kreativan i urađen sa pažnjom. Vodimo računa o svemu tokom čitavog procesa, od dobijanja brifa, pravljenja predloga, preko realizacije, izveštavanja i same prezentacije uspešnosti projekta. Svaki deo procesa zahteva posebno znanje i pažnju. Mnogo sam zahvalan da struka to prepoznaje.

Ove godine titula PR agencije ima jos veću vrednost, jer nam pored svega što se dešava oko nas pokazuje da smo na pravom putu i da treba da nastavimo da radimo ono što najbolje znamo. Lepa vest i prizanje koje nam je došlo baš u trenutku kada je bilo potrebno. Čestitam Kaći i celom PR timu koji je stvarno danonoćno radio tokom vanrednog stanja i tokom čitave godine, zasluženo osvojena titula i jasno je da se rad i trud uvek vide.

  • Da li imate neki recept za poslovni uspeh?

Mi ovaj posao ne radimo već živimo. Moto naše kompanije je we live to create ili živimo da bi stvarali. Želimo da smo uvek New i da stalno kreiramo sveže ideje iz svih oblasti ljudskog duha. Jako je važno da se ložite na ono što radite, jer strast pokreće sve, ljude, kompanije, brendove… Trudimo se da uradimo najbolje što možemo , a rezultat će doći. Ako verujemo da smo dali sve od sebe to će uvek biti prepoznato i nagrađeno.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.