Pre nekoliko nedelja najavili ste da je vaša mreža 100 odsto zelena. Da li možete da nam kažete nešto o tome?

Vrlo rado. Naša Yettel mreža je 100 odsto zelena, što znači da od 1. januara 2022. godine, sva električna energija koju koristi u potpunosti potiče iz obnovljivih izvora energije. Godinama je naša mreža sinonim za brzu, stabilnu i sigurnu mrežu, a četiri godine zaredom proglašeni smo najboljim na UMLAUT-ovom testu. Kvalitet mreže ostaje prioritet, a time što smo postali 100 odsto zelena mreža, idemo korak napred. Nama je održivost u osnovi poslovanja. Ako želite da budete uspešni i za 10 do 15 godina, morate da razmišljate na taj način. Početkom 21. veka, svi su razumeli da je digitalizacija neminovnost, nešto što mora da se prihvati i prigrli. Slična stvar dešava se sa održivim poslovanjem, koje ide ruku pod ruku sa profitabilnošću.

Vaše zelene inicijative nisu tek sad počele, mnogo toga je već urađeno. I ranije ste pozivali korisnike da vam se priključe.

U pravu ste, počeli smo još pre deset godina, kada smo želeli da damo primer drugima i pokrenemo stvari nabolje. U svim svojim prodavnicama zamenili smo plastične kese papirnim. Više od 63 odsto naših korisnika prima elektronski račun, što znači da smo u teoriji spasli skoro 7.000 stabala. Kako je vreme odmicalo, želeli smo i korisnicima da damo priliku da nam se priključe, da im uputimo konkretan poziv na akciju. Pre godinu i po dana pokrenuli smo program reciklaže. Moram da kažem da su rezultati premašili sva naša očekivanja. Zaključno sa današnjim danom zajedno smo reciklirali više od 350.000 uređaja, ili 28 tona elektronskog otpada. Želimo da u 2025. godini dođemo do milion recikliranih uređaja. Mislim da je elektronski otpad nešto o čemu svi telko operateri treba da vode računa.

Naš najnoviji poziv korisnicima je da aktiviraju Eco bonus, uslugu kojom, jednostavno i lako, biraju da se u njihovo ime reciklira 4,6 kg plastičnog i 2,2 kg papirnog otpada na mesečnom nivou. Procena je da je to količina koju prosečan stanovnik Srbije mesečno generiše. Želeo bih da istaknem da je to dodatna količina otpada koja se reciklira na nacionalnom nivou. Podržavamo cirkularnu ekonomiju kroz eko-dizajnirane proizvode, reciklažu i upravljanje električnim otpadom.

Da li su ovakve inicijative došle sa novim brendom? Znamo da ste u martu ove godine promenili ime i vizuelni identitet i predstavili nam Yettel.

Kada smo razgovarali sa korisnicima, jasno smo čuli da su im teme poput zaštite životne sredine, klimatske promene, zagađenje ili naprosto boravak u prirodi, veoma važne, posebno mlađim generacijama. Zato želimo da održimo obećanje koje smo dali, a to je da naš brend bude u balansu sa prirodom: da smanjimo negativan uticaj na životnu sredinu i ponudimo korisnicima da urade isto. Da dajemo primer, inspirišemo i pokrenemo na akciju.

Da li mislite da je mladima stalo do ovih tema?

Mislim da im je veoma stalo do ekoloških tema. Prema Ipsosovom istraživanju iz 2021. godine, mladi ljudi u Evropi starosti od 15 do 35 godina misle da su klimatske promene i ekološke teme najveći izazovi sa kojima se suočava savremeni svet. Nove generacije mogu biti nosioci promene ka održivoj privredi i zelenoj tranziciji. Na nama je da im pružimo priliku i adekvatno obrazovanje. Zaštita životne sredine je pravac u kom svi treba da idemo, jer je to pametno, odgovorno i važno za budućnost svih nas.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.