Na dnevnom redu sednice Skupštine grada Beograda u četvrtak, 6. marta naći će se Zaključak kojim prestonica potvrđuje  finansijsku podršku budućem ugovoru o dugoročnom finansijskom zaduživanju Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) u iznosu od 22 milijarde dinara.

U tom aktu je, međutim, naglašeno da „podrška“ nema snagu garancije, kao i da će se finansijska podrška „sprovesti kada se za to steknu uslovi“, odnosno u skladu sa politikom redovnog subvencionisanja tog gradskog preduzeća.

„Po dobijanju saglasnosti, posebnom Odukom definisaće se davaoci finansijskih sredstava. precizirati visina finansijkih sredstava kao i način i uslovi finansiranja. s tim da rok otplate neće biti kraći od pet godina“, stoji u predlogu Zaključka.

Konkretno, predloženi zaključak potvrđuje da je Grad Beograd saglasan da obezbeđuje nepovratnu novčanu pomoć JKP GSP kao zajmoprimcu, putem redovnih transfera sredstava subvencija kako bi to preduzeće moglo da izvrši sve buduće obaveze prema budućem Ugovor o dugoročnom finansijskom zaduženju.

GSP ŽELI DA POVEĆA UČEŠĆE NA BEOGRADSKOM TRŽIŠTU PREVOZA

Pred gradskim odbornicima naći će se i rebalans Plana poslovanja GSP za 2025. godinu, u kome su pobrojani ciljevi tog komunalnog preduzeća, kao i planirane investicione i druge aktivnosti.

Ključni cilj je „povećanje učešća na tržištu transportnih usluga u Beogradu“,što je pomalo paradoksalno s obzirom na aktivnosti grada, koji je, primera radi, samo u oktobru prošle godine privatnom konzorcijumu BG BUS Prevoz dodelio posao prevoza na 84 linije vredan oko 1,34 milijarde evra na deset godina.

I GSP u analizi planova za 2025. konstatuje da je beogradsko tržište podeljeno između njih i privatnih prevoznika što je, kako su izračunali, za posledicu imalo smanjenje planiranih kilometara GSP za oko 20 odsto tokom 2024. godine.

Među operativne ciljeve za 2025. zato su na prvo mesto stavili postizanje dogovora sa Sekretarijatom za javni prevoz da u trenutku uspostavljanja novih autobuskih linija, prvo GSP iskaže svoje mogućnosti za operativno preuzimanje linije.

Cilj je i da se obezbedi da GSP bude nosilac funkcije javnog prevoza za EXPO 2027 kao i da se obezbedi obavljanje prevoza na sezonskinm linijama koje opslužuju Avalu i Adu Ciganliju i na noćnim linijama.

Kada je reč o obnovi voznog parka, među ciljevima su završetak nabavke i isporuke 40 zglobnih autobusa sa pogonom na komprimovani gas dok je, kada je reč o objektima, među ciljevima za ovu godinu „nastavak saradnje sa gradskim institucijama na izradi planova za novi tramvajsko – autobuski depo Galovica“.

 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.