Koleginica A. M. i ja izlazili smo s posla prošle nedelje kada ju je na trotoaru umalo pregazio električni trotinet. Imala je sreće, za razliku od pijanistkinje Pariske opere koju je ovaj električni dvotočkaš pregazio i slomio joj ruku u meri da su prognoze oporavka neizvesne.
Zajedno sa biciklima na punjenje i električnim skuterima, e-trotineti ključni su deo strategije čiji je cilj da se ljudi odvrate od automobila koji sve više zagađuju životnu okolinu.
Pešaci ne očekuju da se neko kreće znatno brže od njih, a vožnja električnog trotineta po trotoaru veoma je opasna
Damir Okanović, Komitet za bezbednost saobraćaja
Električni trotineti postali su svetski hit. U poslednje vreme jure i beogradskim ulicama. I trotoarima. Mada još uvek nisu regulisani saobraćajnim propisima.
„Pešaci ne očekuju da se neko kreće znatno brže od njih, a vožnja električnog trotineta po trotoaru veoma je opasna, naročito za decu i starije“, kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja za Nedeljnik i upozorava da bi u ovoj situaciji trebalo što pre reagovati, primenjujući praksu zemalja koje su regulisale upotrebu tog prevoznog sredstva.
„Kretanje trotoarom nije bezbedno kada je brzina trotineta veća od osam kilometara na sat, pa tako veći deo zemalja zabranjuje vožnju trotoarom, a dozvoljava biciklističkim stazama, eventualno kolovozom.
U tom smislu, vozači električnih trotineta bi bili u obavezi da nose odeću visoke vidljivosti, kacigu i signalizaciju“, kaže Okanović koji naglašava da su ova vozila dobra alternativa u gustom beogradskom saobraćaju.