Deo srpske javnosti koji je apriori naklonjen Rusiji i svemu što iz nje dolazi, postao je glavna prepreka za širenje ruskog kulturnog uticaja u Srbiji, a film je možda i najbolji primer te pojave. Naime, savremena ruska produkcija, u onoj meri u kojoj ruska kulturna stvarnost grubo odstupa od izmaštanih i idealizovanih stereotipa koje o njoj imaju dobronamerni ali neobavešteni srpski rusofili, nikako nije mogla da zadovolji visoke standarde „ruskog filma“ (tj. Mihalkova i/ili Tarkovskog), ali je zato često nailazila na interesovanje, simpatije, i čak oduševljenje kod „obične“ publike, koja je Rusiji naklonjena u onoj meri u kojoj su svi Srbi naklonjeni Rusiji, ali koja sebe ne smatra „rusofilnom“.
Ova publika je u određenim ruskim komercijalnim filmovima prepoznavala produkcijske matrice koje voli kod Holivuda, ali primenjene na istorijske i socijalne teme koje su joj bliže, a koje – poput filmova koji se bave ruskom istorijom ili slovenskom mitologijom – jednostavno nema gde drugde da vidi. Problem je, međutim, nastao u tome što je malobrojnija, ali radikalnija u svojim stavovima rusofilna javnost po pravilu uzimala ove filmove na zub, smatrajući ih „amerikanizacijom ruskog filma“, „ruskim zapadnjaštvom“, i „dekadencijom“, i stvarajući oko njih nepotrebno negativan šum u Srbiji.
Sve to ilustruju i podaci o gledanosti ruskih filmova na srpskim televizijama. Njihova gledanost je po pravilu najveća na početku, kada se rusofilna publika uključuje da pogleda „ruski film“, ali počinje da opada nakon što se ona razočara zbog „još jedne ruske imitacije Amerikanaca“. Međutim, statistika pokazuje da se taj trend u poslednje vreme izmenio, jer se, pored ove „tvrdokorne“ publike, kojoj nije lako udovoljiti, za ruske komercijalne filmove interesuje sve veći broj „običnih“ gledalaca, koje zanima tema ili estetika filma, i koji po pravilu ostaju uz njega do samog kraja.
Veliko istraživanje Nikole Tanasića o modernom ruskom filmu i njegovoj percepciji čitajte u novom broju R Magazina, koji je objavljen u novom Nedeljniku, od četvrtka, 28. februara