Kupci robe na sajtu „Aliexpress“ primetili su da poslednjih nekoliko meseci poštarina robe višestruko premašuje njenu cenu, toliko da je potpuno neisplativo kupiti je, piše N1.

Tako poštarina za termos bocu od 8,77 dolara košta 142 dolara, a besplatnih pošiljki više skoro i da nema.

Iz udruženja Efektiva navode da je do ovoga došlo zbog masovnih krađa takozvanih pošiljki malih vrednosti na putu ka kupcu u Srbiji, zbog čega su kineski prodavci ustanovili da im se više ne isplati da srpskim kupcima jeftino šalju robu.

Efektiva je na Fejsbuku objasnila da je roba male vrednosti prodavana uz takozvani „free shipping“ za Srbiju, kako bi se kupac motivisao da i dalje kupuje na „Aliexpressu“. Dok roba ne stigne do kupca, „Aliexpress“ novac u depozitu drži kod sebe i obaveštava prodavca da u roku (obično do sedam dana) mora da pošalje pošiljku kupcu u Srbiju, kao i da određuje zaštitni period za kupca od 60 + 15 dana.

U tom roku od 60 dana pošiljka mora da stigne do kupca, a u dodatnom roku kupac ima mogućnost da proveri autentičnost i kvalitet robe.

Ukoliko je sve u redu, kupac potvrdi prijem u roku do 60 dana i ako u narednih 15 dana ne pokrene spor zbog kvaliteta robe ili oštećenja, „Aliexpress“ tek tada isplati prodavca.

Pošiljke za koje je dostava bila besplatna obično se nazivaju „male poštanske pošiljke“ koje imaju „tracking number“ samo do izlaska iz Kine, dodaju iz Efektive. Poslednje informacija koju po tom broju kupac može da dobije je: „pošiljka je napustila zemlju porekla“.

Kako navode iz ovog udruženja, sistem je funkcionisao dok te male pošiljke nisu počele da se masovno kradu, a kupci zbog toga pokreću sporove zbog nedostavljene pošiljke u zastitnom roku od 60 dana.

Tim za rešavanje sporova „Aliexpressa“ uvek presudi u korist kupca i novac vrati, a prodavac ostane i bez robe i bez novca.

„Znači Kinez proda robe u Srbiji za 10.000 evra, od ‘Aliexpressa’ dobije 7.000 evra, a ostalih 3.000 evra ‘Aliexpress’ isplati oštećenim kupcima u Srbiji za robu nestalu na poštanskoj carini Srbije (ili nekom drugom mestu), ali i malim lokalnim poštama širom Srbije“, tvrde iz Efektive.

Kako su počele da se kradu i pošiljke sa brojevima za praćenje uz izgovor ako kupac traži svoju pošiljku: „naš sistem ne podržava tu formu brojeva za praćenje“…. on „ne vidi vašu pošiljku“, „Aliexpress“ je ukinuo besplatne i jeftine poštarine za Srbiju, ističu iz Efektive.

„Mi iz Srbije možemo da kupimo samo artikle do 4,99 dolara jer su se kineski trgovci preračunali da te male štete mogu da podnesu“, objašnjavaju.

Iz Efektive navode da su uputili dopis Pošti Srbije i tražili sastanak povodom ovog problema, a da će isto tražiti i od Uprave carina.

https://www.nstore.rs/product/letnji-dvobroj-pdf-izdanje-nedeljnika-br-445-446-od-23-jula-do-6-avgusta/
https://www.nstore.rs/product/letnji-dvobroj-pdf-izdanje-nedeljnika-br-445-446-od-23-jula-do-6-avgusta/

Komentara

  1. Stefan Jaksic
    26. јул 2020. 08:06

    Sto se pracenja tice, u poslednje vreme se mogu posiljke pratiti bez obzira na cenu, tako da se tacno moze videti gde je nestala. Nekad na carini, nekad u dolaznoj posti. Nedavno je u Jagodini jedan sluzbenik poste uhapsen jer je krao posiljke iz inostranstva. Steta za nas kupce nije velika, ali za trgovce i reputaciju drzave je prilicna.

  2. da
    26. јул 2020. 09:47

    Srpski, nema sta!

  3. Bobby
    26. јул 2020. 11:02

    Пљачке у овом случају су достигле "епске" размере. Идилични су покушаји Ефективе да ту нешто постигне. Ово је систем установљен на пљачки још '44. године, када је много тога приватног, постало "наше". Када се пође од чињенице да ни та пљачка није реституисана, питање је само како ће тај исти систем да одговори на ове примедбе ? Као и до сада, нешто ће се мало урадити, трајаће неко време, и потом, све по старом. Док се овај систем не "демонтира" до последњег "шрафа", док се за крађу и пљачку не буду сносиле последице, све је само у сфери "хоћу, мајке ми".

  4. Mleko
    26. јул 2020. 11:07

    Upravu su nije mi stiglo par paketa sve sitno stize a vece stvari ne

  5. Snezana
    26. јул 2020. 14:41

    Redovno naručujem preko aliekspresa i nikada mi se nije desilo da nešto ne stigne. Poštar, ostavi u sandučetu ceduljicu, koliko god mali paket bio i onda se sa ličnom kartom podigne u pošti. I nije istina da ne možete da se prati paket kad uđe u Srbiju. Njihov kod ne važi u našoj pošti, ali može da se proveri na sajtu (17track) gde je trenutno pošiljka, da li je na carini ili je stigla u glavnu postu, čak ti stigne i poruka na aliekspresu i bude tačno u dan. Tako da ova priča ima malo nelogičnosti.

    1. Sreten
      26. јул 2020. 19:06

      Neznam sta se dogadja sa postom , ali pisma koja mi se salju ne stizu iako zivim u centru velikog grada. Intervenisao sam u posti kod kontrolora , pokazuju mi neki delovodnik i tvrde da sud laze da je poslao posiljku. Sud tvrdi da lazu postari. Skoro mi je stigla preporucena posiljka koju je postar samo bacio preko kapije u dvoriste. Trebalo je da prodje sest meseci od dana kad je presudjeno , da mi se presuda uruci. I nije mi urucena u pravom smislu reci , nisam postara ni video , niti potpisao prijem , samo sam nasao pismo u dvoristu baceno na zemlju ispred kapije. Hvala Bogu , pa sam ga nasao , mogao je da ga baci u kontejner.

    2. Bobby
      26. јул 2020. 19:32

      Пола Србије није добило своје пошиљке, ево управо сада о томе говоре и на телевизији, а ви то сводите на нелогичност на основу свог., једног и јединог искуства ! А у вашем стилу могу да вам одговорим, пола од потученог нисам никада добио, па да констатујем, да нелогичности нема уопште.

  6. Miljan
    26. јул 2020. 18:47

    Robu preko AliExpresa sam prestao da kupujem onog momenta kada je ona prestala da mi stiže, a mnogo lepih i korisnih a jeftinih stvari sam kupio... Sramota je da jedan poštanski carinik ili poštar krade robu... Sramota je ne za njega, on je kleptoman, sramota je za državu koja dozvoljava da se takve stvari dešavaju a da ništa ne preduzima, jer izgleda da je pošta poseban sistem u sistemu kom niko ništa ne može... Tu radi većina dobrih ljudi, ali onaj manji broj bezobraznih poštara koji em što ne rade svoj posao, ne dostavljaju pošiljke i kradu kineske, je kolektivna katastrofa i šteta po ugled cele Pošte i na kraju države Srbije... U Kini se za krađu pisama nekada streljalo...

    1. Bobby
      27. јул 2020. 09:55

      Полиција и инспектори заузети Ђиласом и Шолаком, окупљањем народа,... исл., иначе решили би они то час посла.

  7. Maja
    27. јул 2020. 13:13

    Imam potpuno isto iskustvo kao . Roba mi ne stiže , kinezi insistiraju da su ozbiljna firma , daju dokaz da su je poslali i bez obzira mi vrate novac. U pošti nemaju pojma , ne mogu da evidentiraju .... Iza toga isti proizvod koji sam kupovala po ceni od 3$ i free shipping sada ima istu cenu ali je shipping 86,36$ za Srbiju za isti proizvod !? Vrlo je jasno da to nisu uradili zbog mog jednog slučaja , da je toga sigurno bilo mnogo i da ne žele više da saradjuju sa nama lopovima . U pošti niko ništa ne preduzima iako su vrlo upućeni da pošiljke nestaju .Ljudi se masovno žale i ništa . Mislim da namerno ne žele da omoguće praćenje takvih pošiljki od momenta kada udju u srbiju i da može da se ustanovi kada je i gde roba nestala .

  8. Marko
    28. јул 2020. 10:34

    Pljačke su prevayišle ,,epske", i dostigle ,,srpske" razmere! Nebeski narod i nebeska vlast. Vraćamo se u plemensku zajednicu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.