UniCredit Banka je dobila dve nagrade za banku godine – Euromoney i the Banker. Šta one za vas znače – priznanje za rad ili veću odgovornost i veća očekivanja u daljem radu?
Kada vam neko dodeli nagradu, u prvom trenutku se osećate veoma ponosnim, jer je neko prepoznao vaš naporan rad i trud. Sutradan postajete svesni da su očekivanja svih zainteresovanih strana značajno porasla u prethodna dva dana i znate da morate da nastavite da sa jednakom, ako ne i većom posvećenošću, isporučujete inovativne proizvode i izvrsne usluge. Zatim se zapitate da li je tako nešto uopšte moguće, jer je svima jasno da je mnogo lakše osvojiti vrh nego na njemu ostati. Znajući moj tim i naš način razmišljanja, uverena sam da smo mi uvek spremni da budemo korak ispred. Najvažnije od svega je zapravo fokusiranost na klijente, što je duboko ukorenjeno u svemu što radimo. U potpunosti smo posvećeni tome da bolje razumemo potrebe naših klijenata i da im u skladu sa tim ponudimo odgovarajuće usluge i proizvode, one koje su im zaista potrebne.
Kako UniCredit Banka brine o svojim zaposlenima i šta je čini Najboljim poslodavcem, još jedno priznanje koje ste nedavno dobili?
Ponosni smo što nam je Top Employers Institute iz Holandije dodelio sertifikat za jednog od Najboljih poslodavaca u Srbiji, čime je potvrđen status naše banke kao odličnog mesta za rad. Godišnje međunarodno istraživanje prepoznaje vodeće poslodavce širom sveta: one koji pružaju odlične uslove za zaposlene i neguju i razvijaju talente na svim nivoima organizacije.
U potpunosti smo posvećeni tome da bolje razumemo potrebe naših klijenata i da im u skladu sa tim ponudimo odgovarajuće usluge i
proizvode
Radimo mnogo na tome da izgradimo inkluzivno radno okruženje. Okruženje u kojem se različitost uvažava i gde se podstiče njeno ispoljavanje, prihvatanje različitih mišljenja, stavova, negovanje kulture dijaloga, podrška da zaposleni stalno uče i da se iznalaze nova rešenja.
A važno je i da gajimo kulturu slušanja, jer je to alat za unapređivanje, kako profesionalnog, tako i ličnog života. Mi svakog meseca organizujemo doručak i druženje za određeni broj zaposlenih iz svih organizacionih delova banke kako bismo od njih, koji su u direktnoj vezi sa klijentima, čuli šta bismo mogli da uradimo bolje da unapredimo njihovo zadovoljstvo i zadovoljstvo klijenata.
Zapravo, Menadžment tim i ja se osećamo odgovornim da kreiramo pozitivno radno okruženje za zaposlene i da jedni drugima kroz lične primere budemo uzori.
Od pre nekoliko godina, naši zaposleni u Srbiji imaju slobodan dan kada im je rođendan, a pored toga roditelji čija deca kreću u osnovnu školu taj dan mogu da provedu sa njima umesto na poslu. Već pružamo mogućnost rada od kuće, fleksibilno radno vreme, a svake srede vodimo računa o zdravlju zaposlenih tako što za sve njih obezbeđujemo voće. Pored toga, već nekoliko godina unazad naši zaposleni imaju privatno zdravstveno osiguranje.
Sasvim sam sigurna da je preduslov da se dobije sertifikat za Najboljeg poslodavca da imate najbolje zaposlene, jer zaposleni čine UniCredit najboljim mestom za rad.
Zašto je važno biti društveno odgovoran i na koji način je UniCredit Banka tu prepoznala svoju ulogu i doprinos?
Naš moto „Da bismo poslovali dobro, moramo da činimo dobro“ pokretač je svih naših aktivnosti. UniCredit ima veoma važnu ulogu u kompleksnom lancu vrednosti, u okviru kojeg, finansijski, ljudski, socijalni i ekološki kapital utiču na našu sposobnost da doprinesemo ekonomiji i društvu u celini. Ovi principi podržavaju naš poslovni model i predstavljaju dodatnu vrednost kvalitetu proizvoda i usluga koje pružamo. Krajem prošle godine predstavili smo novi program „Bankarstvo sa društvenim uticajem“ čiji je cilj da prepozna, finansira i promoviše organizacije, preduzetnike i kompanije koje ostvaruju merljiv društveni uticaj. Pored toga, on nam omogućava da podelimo naše iskustvo i znanje u vezi sa finansijama i vođenjem poslovanja kroz edukativne inicijative posvećene socijalnim preduzećima i preduzetnicima, ugroženim kategorijama stanovništva, uključujući i mlade i ostale grupe kod kojih postoji rizik da budu isključene iz društva. Program „Bankarstva sa društvenim uticajem“ dodatno jača naš doprinos društvu kroz tri pravca, mikrokreditiranje, finansiranje pozitivnog društvenog uticaja i finansijsku edukaciju.
Ukratko, mi zapravo želimo da budemo pokretači promena čiji je cilj da unaprede naše društvo.