S obzirom na to da je pandemija Covid-19 u 2020. godini uzrokovala brojne zdravstvene, ali i ekonomske posledice, kako ocenjujete ovogodišnje poslovanje MOL Serbia i sa kakvim izazovima ste se suočili u proteklom periodu?
Ove godine suočili smo se sa krizom kakva do sada nije viđena i koja se odrazila na sve industrije pa i na našu. MOL Serbia, deo MOL Grupe stabilne naftne kompanije, koja posluje u 30 zemalja, u vanredno stanje je ušla pripremljeno. Shodno detaljno razrađenom planu, u Srbiji su naši zaposleni prešli u home office način poslovanja i pre zvaničnog proglašenja vanrednog stanja, uz razrađen mehanizam u slučaju povratka u Direkciju. Kolege na servisnim stanicama i Depou u Sremskim Karlovcima još uvek rade pod punom zaštitnom opremom, poštujući sva pravila. Na servisnim stanicama uveli smo česte dezinfekcije objekata i površina, posebno pištolja za gorivo. Postavili smo dezo barijere na ulazu u objekte, sredstva za dezinfekciju ruku, kao i plexi barijere na kase kako bismo zaštitili naše kupce.
Pandemija je promenila razmišljanje potrošača, ali i njihove prioritete. Kada je u pitanju prodaja goriva, očekivali smo da će biti oscilacija u prodaji goriva, imajući u vidu mere koje je država preduzimala da zaštiti stanovništvo, ali i činjenicu da je broj putovanja smanjen. Od juna se trendovi menjaju i prodaja se polako oporavlja.
Kada imate dobro osmišljenu strategiju, agilan i proaktivan tim koji brzo odgovara na izazove, onda su pozitivni rezultati izvesni i u vreme globalne krize. S obzirom na sve sa čime smo se ove godine suočili, zadovoljni smo ostvarenim rezultatima. Mi ćemo ovu poslovnu godinu oceniti kao uspešnu pre svega zahvaljujući predanom radu našeg tima kako u Direkciji, tako i na servisnim stanicama i Depou u Sremskim Karlovcima, ali i naših kupaca kako maloprodajnih tako i veleprodajnih.
MOL Grupa u vlasništvu ima 1.900 benzinskih stanica u deset zemalja Srednje i Jugoistočne Evrope. Kakav je plan za otvaranje novih benzinskih stanica u Srbiji?
Uspeli smo da ostvarimo ambiciozan plan koji smo postavili početkom ove godine kada je u pitanju proširenje maloprodajne mreže. Otvorili smo pet novih servisnih stanica počev od stanice u Zemunskoj ulici u Beogradu, a nedavno smo proslavili i otvaranje jubilarne sedamdesete stanice u Staroj Pazovi.
MOL Srbija je u septembru prošle godine otvorila depo za skladištenje goriva u Sremskim Karlovcima. Nakon godinu dana rada, kako ocenjujete ovu značajnu investiciju i šta ona predstavlja?
Otvaranjem prvog naftnog terminala u Sremskim Karlovcima obezbedili smo kontinuirano i stabilno snabdevanje tržišta gorivom iz rafinerija MOL, nezavisno od vremenskih uslova ili uslova transporta. Euro terminal BMB i evro dizel skladištenje i pretovar organizovani su u terminalu, što obezbeđuje trajnu dostupnost dovoljnih količina najkvalitetnijeg goriva. Terminal predstavlja najveću investiciju MOL-a u Srbiji i sastoji se od pet rezervoara dizelskog preseka kapaciteta 8.000 mł i 3 BMB rezervoara kapaciteta 4.000 mł. Imali smo neizmernu pomoć kolega iz cele MOL Grupe, tako da je njihovo veliko iskustvo doprinelo uspešnom pokretanju terminala.
Kakve inovacije MOL Srbija pruža svojim potrošačima?
U cilju da kupcima ponudimo još kvalitetnije gorivo, MOL Serbia je u prethodnom periodu unapredila MOL EVO i EVO PLUS goriva uvodeći dodatne količine aditiva čime je pojačan efekat čišćenja motora, koji ima uticaj na njegov duži životni vek.
U želji da našim kupcima omogućimo što lakši pristup našim proizvodima pokrenuli smo saradnju sa platformom Donesi. Na platformi je ulistano ukupno 240 najprodavanijih artikala iz kategorija: kafe, upakovanih sendviča, pića, slatkih i slanih konditora, ulja i maziva, auto-kozmetike.
Tu je i naša MOL GO aplikacija koja u svakom trenutku sadrži sve informacije o radu stanica i pogodnostima za kupce, akcijama, novitetima.
Šta očekujete od naredne godine i kakve planove imate u predstojećoj godini?
Iz godine u godinu vidi se rezultat našeg predanog timskog rada. TOP Biznis lista 2019/2020. to i pokazuje. Značajno smo popravili rang u odnosu na 2018. godinu i našli se na 14. mestu po poslovnom prihodu i 51. mestu po dobiti. Naredne godine nastavljamo u istom smeru i posvetićemo se rekonstrukciji naših servisnih stanica kao i proširenju maloprodajne mreže.
Međutim, videli smo da je ponekad nemoguće predvideti dešavanja ali je zato važno imati temeljan strateški pristup poslovanju, spremnost da se brzo odgovori na sve promene i prilagodi novoj situaciji. To je način na koji MOL Grupa i MOL Serbia posluju. Trudićemo se, kao i do sada, da planiramo i realizujemo aktivnosti koje će biti direktno usmerene ka zadovoljenju potreba naših kupaca.